fredag den 26. juni 2015

#fredagsbog d. 26. juni 2015.

Denne fredag, er dagen mange skolebørn længe har glædet sig til, nemlig den fredag sommerferien begynder. Det bliver også min yngste datters sidste dag i børnehaven, da hun starter i 0.klasse efter sommerferien.

De to sidste uger har været meget travle med alverdens gøremål og en ryg der ikke altid arter sig som jeg vil, så jeg glæder  mig også til ferien, der bebuder afslapning og familie hygge.

Her på vippen til juli måned, forsøger jeg at få gjort de serier jeg er i gang med færdige. Det er:

Malorie Blackman - Noughts & Crosses-tetralogien.  Bøgerne handler om racisme, intolerance og had. Jeg havde glædet mig rigtig meget til at læse serien, da jeg ikke har hørt andet end godt om den.

Desværre faldt min begejstring og læselyst efterhånden, som jeg kom længere ind i serien og jeg har måttet lade bog nummer tre ligge lidt. Nu giver jeg bog nummer tre og fire et sidste forsøg og ellers må jeg opgive at afslutte serien.

Jennifer L. Armentrout - LUX-pentalogien. Det er en YA-serie, der handler om rumvæsner og i høj grad om seksuelle tiltrækninger og frustrationer. Jeg har valgt, at gå i gang med den serie, fordi YA som regel er letlæseligt og jeg havde brug for en fluffy historie til at få min læselyst igen.

God weekend, god sommerferie og rigtig god læselyst!

4 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at læse din anmeldelse af LUX. Jeg tror ikke, det er en serie for mig, men jeg er pænt nysgerrig alligevel :D

    Kan den første bog i Noughts & Crosses-serien læses som stand alone, eller er det for tydeligt, at det er en serie?

    God weekend :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Slutningen af Noughts & Crosses er meget åben og clifhanger-agtig, så jeg ved ikke lige om den kan læses for sig selv. Jeg vil dog sige at den lille pause jeg gav serien, helt bestemt har været til dens fordel, jeg tror bare jeg var kørt lidt træt i det deprimerende tema.

      Hæhæ, LUX er en meget typisk YA-serie og det er det første og nok også det sidste jeg læser af forfatteren ;)

      Slet
  2. Tiden går bare så hurtig, og de børn vokser bare alt for hurtig:-)
    Min starter i anden klasse efter sommerferien, og syntes nærmest at det var i går hun startede:-)
    Du må have den dejligste fredag aften med familien og fredags læsningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvor bliver tiden dog af?? Den ældste skal konfirmeres næste år, det er slet ikke til at forstå. Før vi ser os om er de flyttet hjemme fra :)

      Slet