onsdag den 8. juli 2015

Bogkøbsstop 2015.


Bøgerne vælter ind ad døren, det er selvfølgelig godt, men jeg ville jo også rigtig gerne have tid til at nyde alle de dejlige læseoplevelser, så derfor bliver jeg nødt til at sætte mig selv på et øjeblikkeligt bogkøbsstop.

Jeg har stadig et par forudbestillinger på bøger der udkommer til august og september og der ligger allerede en stak nye bøger klar og venter på et bogkøbsindlæg, men derudover er det nu og frem til Bogforum i november, slut med at købe bøger.

Der er mange der ikke tror på bogkøbsstop, fordi man som regel alligevel kommer til at købe en enkelt bog her og der. Der er også nogle der kører med det system, at de for hver tredje eller femte bog de læser, må have lov at købe en bog eller at de stadig må købe fortsættelser til serier de allerede er i gang med eller ejer. Men sådan noget fungere ikke for mig, så begynder jeg bare at opfinde ekstra regler som overtrumfer de oprindelige. Et fuldt bogkøbsstop er det der fungere bedst for mig.


14 kommentarer:

  1. Sikke en smuk stak. Hvor er det sejt, at du går kold tyrker. Og god idé med at vente til BogForum! Jeg tror, at jeg tyvstjæler din tilgang og skubber al købekløen ud til november :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke :) Sidst jeg var afsted til Bogforum i 2013 kom jeg i hvert fald hjem med tonsvis af bøger, så det er rart at have nogenlunde rent bord inden :)

      Slet
  2. Det første jeg lagde mærke til på det billede: ryggen på Golden Sun. Hold da op, hvor synes jeg den er rædselsfuld! Selve coveret er da ellers så pænt :D Haha.
    Held og lykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh åh, vi plejer jo at have samme smag, så den kan jeg jo nok heller ikke lide...øv bøv!!

      Slet
  3. Hold da op, en imponerende stabel! Kan godt forstå, at det bliver nødvendigt med en lille pause :-D Kan spotte 'Red Rising' blandt bøgerne - den står også på min hylde og venter på mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og det er kun et lille udsnit af mine ulæste bøger, så det er nok godt nok med en lille pause. Det er bare svært når man hele tiden ser bøger rundt omring på blogge og booktube, som man gerne vil læse ;)

      Slet
  4. Jeg ønsker dig held og lykke! Jeg vil ikke selv kunne gøre det, så jeg er spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå med dig :D

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Der er firstelser alle vegne, så det er med at være standhaftig ;)

      Slet
  5. Du har også en masse skønne læseoplevelser i vente da! :)
    Rigtig god fornøjelse med dem alle og held og lykke med bogkøbsstoppet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og nu er dilemmaet hvor jeg dog skal starte, for de lyder jo fantastisk gode alle sammen :)

      Slet
  6. Pøjpøj med det!

    Jeg er en af dem, der følger 1-for-3-princippet, og efter lidt 'læseopsparing' har jeg endelig købt bøger igen, som jeg lige har modtaget :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, dem glæder jeg mit til at høre om. Nu må jeg jo glæde mig ved det i andre køber :D

      Slet
  7. Svar
    1. Ja ikke :) Der er muligvis nok læsestof til det næste halve år ;)

      Slet