fredag den 17. juli 2015

#fredagsbog d. 17. juli 2015.

 
Efter at have afsluttet den fantastiske eventyrbog Uprooted af Naomi Novik i går aftes, har jeg slet haft ikke lyst til at starte på nogen ny bog lige med det samme, men har bare lyst til at blive i den magiske stemning bogen efterlod, lidt tid endnu.

Jeg har dog stadig den meget specielle bog S ( Ship of Theseus ) af J.J. Abrams og Doug Dorst, som jeg har læst i længe nu. Den er mere speciel end den er god, faktisk er den efter min mening gabende kedelig, men det går langsomt fremad og jeg vil da også læse lidt i den i løbet af weekenden og måske prøve at få den læst færdig.

Da jeg ikke helt kan finde ud af, hvilken bog jeg skal gå i gang med, har jeg tænkt mig at prøve Redshirts af John Scalzie, efter forslag fra Den lille bogblog. Det skulle være en komisk parodi på de kendte science fiction tv-serier og det lyder som god underholdning. Jeg er som skrevet før, flere gange stødt på forfatterens navn på det sidste og jeg er spændt på at finde ud af om det han skriver at så godt, som alle synes. Andre af han bøger jeg har hørt nævnt er Fuzzy Nation, Lock In og Agent to the Stars, som vist alle er i sci-fi genren.

God sommerferie og god læselyst!

6 kommentarer:

  1. Ærgerligt med 'Ship of Theseus'. Det er ellers en rigtig flot bog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er mega ærgerligt, da udførelsen er til fem stjerner. Det er genialt fundet på med at de forskellige ting der er lagt ind i bogen. Men jeg hælder mere og mere til at DNFe den :(

      Slet
  2. Yay! Håber bogen lever op til forventningerne :)

    God weekend!

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Måtte desværre DNFe den, det var slet ikke noget for mig. Følte der var en joke, som jeg bare ikke forstod. Hvis du har lyst til at prøve kræfter med den, må du gerne sende mig en e-mail på bnbach@mail.dk med din adresse, så sender jeg den gerne til dig :)

      Slet
  3. Øv, at 'Ship of Thesus' er kedelig, den lyder så interessant.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så meget øv, at et så genialt koncept fuldstændig fejler i det mest grundlæggende, nemlig historien. Men den er nu flot og anderledes, så jeg tror jeg beholder den på hylden alligevel :)

      Slet