torsdag den 9. juli 2015

Jesper W. Lindberg - Uhyret i Loch Ness

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget Tellerup.

Som mange andre har jeg altid været fascineret og nysgerrig omkring de forskellige uforklarlige ting her i verden. Bermuda trekanten, Yetien, Stonehenge, UFOer og andre overleveringer, som man egentlig ikke burde tro på, men der måske kunen være noget om alligevel.

Derfor var jeg selvfølgelig meget interesseret i at læse denne lille fagbog, der er den første i en serie af små fagbøger for de lidt større børn, der hedder "Myter & mysterier".

Jeg er meget imponeret over forfatterens meget saglige og skarpe tilgang til emnet. Først blev de mange falske beviser, i form af fotos og observationer i søen og ved søens bred, gennemgået og derefter kigger forfatteren på, hvad der så er tilbage af facts. Det jeg synes er ekstra fint, er at han lader en lille dør stå åben for, at der faktisk er observationer der ikke kan forklares og dermed lever mystikken videre.

Jeg glæder mig meget til at se, hvilke myter og mysterier de efterfølgende bøger i serien kommer til at omhandle.

Bogen får 5/5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar