lørdag den 4. juli 2015

Opsummering: Læsetema juni 2015.

Mit læsetema i juni måned var serier og målet var at få krydset nogle serier af på min uendelig lange og evigt voksende liste af ulæste serier.


Problemet med trilogier og serier er, at jeg altid venter med at læse dem, til alle bøger er udkommet, fordi jeg ikke kan huske handlingen, hvis der for eksempel går et par år mellem hver udgivelse. Derudover behøver jeg ikke at vente på fortsættelsen, hvis en bog ender med en cliffhanger. ¨

Men på den måde risikerer jeg desværre også at køre træt i handlingen, hvis jeg læser hele serien lige ud i et. Så resultatet er, at jeg ender med ufattelige mængder af ulæste serier, som jeg ikke ved hvordan jeg skal få tid til at læse.

I juni fik jeg afsluttet to serier, den ene var Artemis Fowl-serien af Eoin Colfer, som jeg lyttede til som lydbog og den anden var Noughts & Crosses-tetralogien af Malorie Blackman, som jeg kørte lidt fast i og som var skyld i at jeg mistede lidt af min læselyst.

Jeg fik også påbegyndt to serier, som jeg ikke fik afsluttet, den ene var Den Grønne Ø af Mette Finderup, som jeg gik i gang med i den tro, at det var en trilogi, men måtte senere sande, at der i hvert fald kommer en bog mere i serien. Så den står stadig som ulæst, selv jeg har tilladt mig at krydse den af på billedet.

Den anden er LUX-serien af Jennifer L. Armentrout, som består af fem bøger, som i mine udgaver er samlet i tre bind. Hvilket er utrolig dårligt for moralen. For selv om jeg reelt har læst de fire ud af fem bøger, giver det kun to bøger på min Goodreads Challenge. Jeg mangler stadig sidste bog, som jeg regner med, at på begynde i løbet af weekenden og der følger et indlæg om hele serien til den tid.

Alt i alt en måned, hvor det føles som om jeg intet har udrettet, fordi jeg har talt resultatet i hele serier, som, hvis jeg strækker den lidt beløber sig til 4 , men hvis jeg i stedet kigger på antal af bøger, som er 19, føles det lidt bedre.

2 kommentarer:

  1. Det er altid svært med serier synes jeg. Jeg er også igang med mange forskellige, men de fleste ved jeg, at jeg skal læse forfra, fordi handlingen for længst er glemt..
    På den anden side er jeg ikke altid tålmodig nok, til at vente på at alle er udkommet..

    Og det der med, at bøger bliver slået sammen i en samlet bog er både smart og irriterende - præcis fordi man, som du gør, står og egentligt har læst flere bøger, men at det kun tæller som en.

    19 er dog et enormt flot tal! Sådan! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har endnu heller ikke fundet den ideelle tilgang, men jeg tror at jeg fortsat vil have en hel måned dedikeret til serier, bare for at gøre noget aktivt :)

      Slet