onsdag den 29. juli 2015

Seven Deadly Sins Book Tag.

Dette tag har længe floreret på de forskellige booktubekanaler og også på de danske bogblogge. Jeg har flere gange tænkt på at lave tagget, men har ikke rigtig kunne tage mig sammen til det. Men i mandags blev jeg tagget af den skønne Simone fra Boghjørnet, så nu er der ikke nogen vej uden om.


1. Grådighed: Hvilken bog er den dyreste og hvilken bog er den billigste du ejer?

Som den dyreste bog jeg ejer, har jeg valgt Gyldendals og Politikkens Danmarkshistorie bind 1-17. Efter hvad jeg kan huske blev de første bind udgivet i slutningen af 90´erne og de sidste i begyndelsen af 00´erne. Jeg kan ikke helt præcis huske hvad de kostede, men billige var de ikke.Men det hjalp lidt at de blev betalt over flere år.

Den billigste bog som jeg kan huske er, Carte Blanche af Jeffery Deaver, som er en James Bond-roman. Jeg købte den for 10,- kr. i A-Z i Hjørring sidste år.


2. Vrede: Hvilken bog har du et had-/kærlighedsforhold til?

Det er helt sikkert A song of Ice and fire-serien af George R. R. Martin. Det er en virkelig god og velskreven historie. Jeg elsker forfatterens måde at lade de forskellige personer være både onde og gode og den måde man ved at følge forskellige personer, bliver overrasket over deres motiver. Jeg hader at bøgerne er så tykke og at alle dør fra en side af.


3. Frådseri: Hvilken bog er den pæneste du nogensinde har købt?

Jeg har altid godt kunne lide Esben Hanefeld Kristensen flotte illustrationer og jeg var ikke i tvivl om at jeg skulle eje Saxos Danmarkskrønike genfortalt af Helle Stangerup og illustreret af netop Esben Hanefeld, da den udkom.


4. Dovenskab: Er der dele af en bog du ikke læser på grund af dovenskab?

Jeg er en klovn til at læse appendikser og fodnoter og jeg læser heller ikke ordforklaringer, hvis jeg synes forklaringen giver sig selv ud fra teksten. Det er også meget sjældent, at jeg læser det der står om forfatteren, som regel interessere det mig ikke en dyt hvem forfatteren er, jeg er hovedsageligt interesseret i det han eller hun vil fortælle.


5. Hovmod: Hvilken bog er du allermest stolt over at kunne fremvise på din reol?

Der er ikke en enkelt bog, som jeg føler mig specielt stolt af, men jeg må da indrømme at jeg er meget stolt over den bogsamling jeg har fået bygget op og jeg synes da der er mange perler, både hvad indhold og udseende angår.


6. Utugt: Hvilken fiktive person kunne du godt tænke dig at få virkeliggjort?

Min hjerne fungere ikke sådan, at jeg kan se en fiktiv person som en del af virkeligheden. Hver enkelt person er i den pågældende bog. Nogle elsker jeg at vende tilbage til igen og igen, men så snart jeg har sluppet bogen skænker jeg dem ikke yderligere tanker.

7. Misundelse: Hvilken bog vil du allerhelst modtage som gave?

Det er sjældent at jeg får bøger i gave, da jeg er meget pernitten med hvilke udgaver jeg vil have og vil helst gerne selv købe mine bøger selv, derfor er boggavekort og kontanter altid en velkommen gave hos mig.


Jeg vælger ikke at tagge nogen, men hvis der er nogen der har lyst til at lave dette tag, er du her med tagget af mig.

2 kommentarer:

  1. Fedt du ville lege med! Det var virkelig hyggeligt at læse dine svar :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tagget, det var hyggeligt at være med :)

      Slet