mandag den 31. august 2015

Læseliste for september 2015.

 
Overskriften for den kommende måneds læsetema er The Mount TBR Reading Challenge 2015. Jeg stiftede første gang bekendtskab med udfordringen i slutningen af 2014, da Irene fra bogbloggen Boghunden annoncerede, at hun nu havde tilmeldt sig udfordringen, der går ud på at læse så mange bøger fra sin TBR ( To Be Read)-bunke som muligt.

Det lød som en fantastisk god ide og en sjov måde at få reduceret lidt i TBR-stakken. Man kan tilmelde sig på flere niveauer og jeg synes at 60 bøger på et år lød som et passende antal, så havde jeg også plads til at læse lidt bøger uden for udfordringen.

Jeg har på nuværende tidspunkt læst cirka halvdelen af den liste jeg tilmeldte mig med. ( Listen kan ses her). Men jeg er langt fra sikker på, at det lykkes mig at læse alle bøgerne.

Det er ikke en udfordring jeg vil deltage i næste år. For det har været rigtig svært, at være låst fast på så mange bøger, for de bøger jeg valgte i november sidste år, er ikke nødvendigvis dem jeg har lyst til at læse i år. Mange af dem har ikke rigtig passet ind i de læsetemaer som jeg vælger løbende og det er derfor svært at få dem passet ind et sted.

Mange af bøgerne er YA ( Young Adult) romaner, som jeg kan mærke er en genre jeg er ved at bevæge mig væk fra. Da jeg efterhånden synes, at de ligner hinanden for meget i opsætning og handling og det er meget få af dem jeg føler jeg får noget ud af at læse.

 
Nogle af de bøger jeg har skrevet på listen har vist sig at være første del i serier, hvor den næste/ de sidste bøger i serien endnu ikke er udkommet og da jeg helst vil vente med at læse serier til jeg har alle bøger, kommer jeg heller ikke til at læse de bøger foreløbig.


Selvfølgelig har jeg også min #YearOfMurakami bog, som i september er En vild fårejagt og da min ene læseklub pludselig er blevet opløst, har jeg bare én læseklubbog at læse og det er Anne Franks Dagbog, som er en genlæsning og som jeg er helt sikker på bliver utrolig spændende at diskutere.

2 kommentarer:

  1. Jeg synes godt nok også at Mount TBR har været en blandet oplevelse for mig ind til videre.
    Selvfølgelig er det rart, at komme igennem nogle bøger, som jeg egentligt har undgået lidt, men samtidig er det også bare et enormt pres, at SKULLE nå alle disse bøger. Især når man, som mig, hader ikke at nå i mål.
    Jeg tvivler også på, at jeg vil deltage i det næste år - dog tror jeg, at jeg vil lade mig inspirere af det og stadig sætte et mål i samme bane. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at høre, hvad din nye udfordring i så fald vil være. Det er altid spændende lige op til og efter nytår at se hvilke læseudfordringer folk sætter sig. Det kan være meget inspirerende :)

      Slet