lørdag den 22. august 2015

Nye bøger juli-august 2015 (anden del).


Her er anden del, hvor jeg fortæller om de bøger, der har fundet vej til mine hylder de sidste par måneder.


Chang-Rae Lee - On Such a Full Sea. En dystopisk roman, fra en meget rost kinesisk forfatter. Bogen handler om et Amerika, hvor en stor gruppe kinesiske slaver er blevet ført til landet og nu lever som slaver i et område omkredset af en rig og magtfuld amerikansk overklasse. Det lyder som noget jeg har læst før, men jeg er meget interesseret i at se den kinesiske synsvinkel.

Haruki Murakami - Wind/ Pinball. Månedens bog i min #YearOfMurakami-udfordring. Det er to korte noveller som forfatteren skrev, som meget ung, inden han udgav den første bog og blev verdenskendt.


Max Barry - Lexicon. Bogen foregår i en verden hvor ord bogstavlig talt har magten. Hovedpersonen Emily, er en af de få der ved ordets magt kan styre andre. Det lyder som et utroligt spændende plot, den glæder jeg mig virkelig til at læse.

Bella Yang - Forget Sorrow. Grafisk roman også kaldet tegneserie. Historien er forfatterens egen og hendes fars livshistorie, fortalt til hende da hun måtte flygte hjem til familie, for at undslippe en voldelig og truende kæreste.


Dawn Kurtagich - The Dead House. Bogen er købt til mit Halloween-læsetema i oktober. Jeg er ikke så meget for uhyggelige bøger, men jeg blev alligevel fanget af beskrivelsen af denne bog og da det er en ungdomsbog, mente jeg at jeg nok kunne klare det. Den handler om uhyggelige hændelser efter en skolebrand, der fandt sted for 25 år siden, hvor tre elever døde og en forsvandt sporløst.

Val McDermid - Northanger Abbey. Selv om jeg ikke har haft det store held med Jane Austen genfortællinger, så besluttede jeg mig for at give denne en chance, da det er den bog som har fået mest ros af bøgerne i The Jane Austen Project.

Juan Tomás Ávila Laurel - By Night the Mountains Burns. Bogen er købt til et kommende Afrika-læsetema senere på året. Den er en barndomsfortælling om forfatterens opvækst på en lille ø ved den afrikanske vestkyst. Det er en af de bøger der godt kan virke lettere uoverskuelig at læse, da den ikke har nogen kapitler og næsten ingen afsnit, men bare side op og side ned af tekst.


Kate Greenville - The Lieutenant og The Secret River. Bøgerne hænger ikke som sådan sammen, men handler begge om to mænd der henholdsvis i 1700-tallet og 1800-tallet havner i Australien og deres liv der. Jeg tror også forfatteren har udgivet en tredje bog. Bøgerne er købt til denne måneds læsetema, men jeg tvivler på om jeg kan nå at læse dem i denne omgang.


Alexi Zentner - Isens greb. Jeg faldt over bogen rent tilfældigt og synes den lød rigtig spændende, da jeg endnu ikke har læst ret mange bøger der foregår i Canada.

Tore Grønne - Farvel Tibet. Jeg havde kig på bogen til udsalget i februar, men af en eller anden grund fik jeg aldrig købt den, så da jeg faldt over den hos Arnold Busck til 30,- kr. så måtte jeg have den med. Jeg elsker at læse rejsebøger om anderledes og fjerne rejsemål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar