tirsdag den 29. september 2015

Læseliste oktober 2015.

 
Traditionen tro vil mit læstema for oktober igen i år være Halloween inspireret og jeg har udvalgt mig en lille blandet stak med både lidt gys og spænding.

Udover Halloween bøgerne, vil jeg se om jeg ikke langt om længe kan få læst Johanne Hildebrandts tre første bøger, Freja, Idun og Saga i hendes Sagaen om Valhal- serie. Jeg har haft dem stående siden de udkom i starten af 00´erne, så mon ikke det snart er på tide at få dem læst. Bøgerne er, som titlerne antyder, inspireret af den nordiske mytologi. De bliver genudgivet her i oktober måned og det nye fjerde bind i serien, Sigrid, udkommer i starten af november. Lidt ærgerligt at den udkommer i indbunden udgave, når de tre jeg har, er hæftede. Men det må jeg jo lære at leve med.


Månedens bog til læseklubben er Elefantspasserens børn af Peter Høeg, jeg tror ikke tidligere jeg har læst noget af forfatteren og jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med hans bøger. Normalt mødes vi på skift hjemme hos læseklubbens medlemmer, men denne gang skal vi mødes i Aalborg d. 24. oktober, hvor vi har planlagt at deltage i Bogbyttemarkedet, der foregår den dag kl. 11 til 15 i Nordkraft.

Jeg har godt nok tilmeldt mig efterårsudgaven af  Deweys 24 Hour Readathon, som går ud på at læse så meget man kan på 24 timer. Jeg ved dog ikke lige hvor meget jeg reelt kan deltage, da der er godt fyldt op i kalenderen, den dag Readathonet løber af stablen. Men lidt har vel også ret og de sidste to gange jeg har deltaget har været rigtig hyggelige.

8 kommentarer:

  1. Åh, jeg ville også gerne have læst en masse gys her i oktober - jeg tror dog, at jeg får en blandet stak sat sammen i stedet for.
    Readathon glæder jeg mig virkelig til! Det har været så skønt de andre gange. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Oktober og efterår er bare lig med gys og spænding :) Glæder mig til at se de bøger du vil læse i oktober og din TBR-stak til readathonet :)

      Slet
  2. Du skal glæde dig til Johanne Hildebrandts serie, den er rigtig god. Virkelig god :D :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt :) Dem vil jeg glæde mig til :)

      Slet
  3. Juhu - elsker efterårslæsning! Jeg har også horror på programmet - først og fremmest til readathon :-)

    Jeg vidste i øvrigt ikke, at der kommer en 4'er til Valhal-serien. Kan være jeg skal overveje at læse den.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså blæsende og regnfulde efterårsdage kalder på hyggelig læsning inden for i varmen :) og for mig er oktober bare ensbetydende med lidt gys og spænding :)

      Slet
  4. Sikke en flot Poe-bog - perfekt efterårslæsning. Jeg har også tænkt mig at deltage i Readathon - det er så hyggeligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har ikke læst noget af Poe før, men jeg glæder mig til at stiftebekendtskab med hans historier, jeg regner dog ikke med at læse hele samlingen i denne omgang. Forhåbentlig kan jeg være lidt med til readathon trods alt :)

      Slet