mandag den 5. oktober 2015

Jojo Moyes - Mig før dig.


Dette er en genlæsning for mig. Første gang jeg læste den var i 2013, hvor den ikke var så hyped, som den er nu og det gjorde, at jeg den gang fik lov til at gå ind til historien uden at vide noget som helst om hvad den handlede om og jeg fik slået benene fuldstændig væk! Den ramte mig lige i hjertet!

Derfor var jeg sådan set ikke indstillet på at læse den igen, da jeg helst ikke frivilligt vælger de følelsesmæssige hårde bøger. Men hvor er jeg glad for at jeg gjorde det, for det er jo ikke kun en sørgelig bog, der er masser af humor, grin og kærlighed i den. Jeg synes det er så fedt at få belyst flere af personernes synspunkter og der bliver sat fokus på mange af de fordomme og rent praktiske problemer handicappede kommer ud for i hverdagen.

Bogen var helt sikkert lige så god som første gang jeg læste den og jeg måtte da igen, knibe en lille tåre eller tre til sidst, selv om jeg godt vidste hvad den slutter med. Jeg har nydt at læse bogen som fælleslæsning, det har været dejlig at kunne følge med på instagram og på de andre blogge og se hvor langt andre er kommet og deres tanker undervejs. En virkelig fed oplevelse.

Jeg har allerede lyttet til efterfølgeren Efter dig som engelsk lydbog og hvis man kunne lide Mig før dig, så er Efter dig et absolut must read. Jeg synes den er lige så rørende, min anmeldelse af den kan læses her.

Bogen får igen 5/5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar