tirsdag den 27. oktober 2015

Når tilliden til omverdenen bliver sat på prøve.


Jeg har nu snart haft bloggen i 3 år og jeg har i al den tid holdt fast ved, at jeg på ingen måde skulle censurere kommentarer eller gøre mig til dommer over, hvad folk har lyst til at mene om det jeg skriver.

Lige indtil denne uge har det fungeret rigtig godt. Men i løbet af den sidste uge er bloggen blevet bombarderet af alle mulige båtnakker ( eller måske bare den samme båtnakke under flere forskellige navne) , der slår mærkelige budskaber og underlige kommentarer op.

Det har gjort, at jeg nu vælger at alle kommentarer skal godkendes inden jeg offentliggøre dem. Det giver mig mulighed for at sortere de uønskede beskeder fra og kun poste de seriøse, der har relevans for bloggen. Jeg synes det er ærgerligt, men sådan er verden åbenbart skruet sammen.

Jeg ved godt at jeg måske har været en lille smule naiv i min tillid til omverdenen, men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at være lidt skuffet.

10 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå dig! Kommer jeg ud for det samme, er der ingen tvivl om, at jeg vil gære det samme som dig :-)

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så træls! Jeg har bare glad for at man har muligheden for at kontrollere det ellers var det da ikke til at holde ud :)

      Slet
  2. Spam-kommenaterer er SÅ belastende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt vildt belastende og det er lige som om at det eskalere når det først er begyndt.

      Slet
  3. Hvor er det bare ærgerligt, at det skal være sådan! Jeg forstår dig dog FULDT ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget træls, men godt man kan gøre noget ved det :)

      Slet
  4. Spam kommentarer er så irriterende. Jeg fandt også hurtigt ud af at indarbejde en funktion der kunne sortere dem fra, så jeg ikke selv behøver at sortere dem fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for sidst, det var et rigtig hyggeligt Bogbyttemarked :) Det med automatisk spam-kontrol, det må jeg lige finde ud af om Blogger har, det lyder da nemt :)

      Slet
  5. Øv øv altså :(
    Jeg vil helt sikker gøre det samme hvis jeg bliver ramt

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg i hvert fald råde dig til, for det er godt nok noget mærkeligt noget der blev slået op!

      Slet