fredag den 27. november 2015

25 spørgsmål.

 
Jeg har fundet denne sjove lille leg med 25 forskellige spørgsmål. De har intet med bøger og læsning at gøre, men jeg synes det kunne være sjove at besvare dem  alligevel. 


1. Do you have any pets?

Ja, vi har fem katte. Fire killinger og en mor mis. Killingerne hedder Nuggi, Luna, Jørgen og Røde Mis og morkatten hedder Miavsa. De bor ude, da det af hygiejnemæssige årsager ikke kan lade sig gøre at have så mange katte inde.
 
2. Name 3 things that are physically close to you.

Meget kedeligt sidder jeg på vores kontor, så det må være, en lommeregner, en regningsblok og dynger af regninger.

3. What's the weather like right now?

Det er overskyet, blæser ( hvilket det altid gør her ude ved vestkysten, spørgsmålet er bare hvor meget ) og støvregner. Sådan en rigtig dansk vinterdag.

4. Do you drive? If so have you crashed?

Ja, jeg har kørekort og kører meget, da vi bor på landet og alt hvad vi skal, skal vi køre til. Nej, jeg har aldrig været involveret i en bilulykke.

5. What time did you wake up this morning?

Jeg står altid op kl. 6.00 for at lave morgenmad til børnene, de får havregrød og boller alt efter hvad de har lyst til.

6. When was the last time you showered?

For en times tid siden, jeg er lige kommet ind fra minkfarmen efter at have tømt redekasser hele formiddagen, så trænger man altså til et bad.

7. What was the last movie you saw?

Jeg så Pinocchio på Ultra sammen med børnene en gang her i ugen.

8. What does your last text message say?

Det var et telefonnummer jeg skulle bruge.

9. What's your ringtone?

Den hedder Bamboo.

10. Have you ever been to a different country?

Ja, jeg var en ren globetrotter i mine unge dage og har blandt andet været i Norge, Bulgarien, Frankrig, Kina, USA, Malaysia, Hong Kong ( dengang det var engelsk), Macau ( dengang det var spansk), Tunesien, Rusland, Thailand og nogle stykker flere.

11. Do you like sushi?

Ja, som regel hvis det er lavet ordentligt.

12. Where do you buy your groceries?

Størstedelen af vores indkøb gør jeg i den lokale Fakta.

13. Have you ever taken medication to help you fall asleep faster?

Nej, aldrig

14. How many siblings do you have?

Jeg har en søster, der er 4 år ældre end jeg.

15. Do you have a desktop computer or a laptop?

Jeg har en bærbar, men den er der som regel et barn der har med i skole eller bruger, så jeg benytter stort set altid vores stationære computer.

16. How old will you be turning on your next birthday?

Jeg bliver 42 til maj næste år.

17. Do you wear contacts or glasses?

Briller, jeg har en bygningsfejl der gør at det er meget vanskeligt og dyrt at få lavet kontaktlinser.

18. Do you color your hair?

Jeg får lavet lysestriber i om vinteren, om sommeren bliver det helt gratis bleget lysere af solen.

19. Tell me something you are planning to do today.

Min ældste datter har halsbetændelse, men ellers skulle vi have været i rulleskøjtehallen i aften.

20. When was the last time you cried?

Bogen 'Drømmehjerte' af  Cecilia Samartin, som jeg læser lige nu, har givet mig en klump i halsen et par gange, men ellers kan jeg ikke lige huske, hvornår det var sidst.

21. What is your perfect pizza topping?

Kebab, peperoni og salat. Jeg er også ret vil med Meatza.

22. Which do you prefer-hamburgers or cheeseburgers?

Bacon/ Cheeseburger

23. Have you ever had an all-nighter?

Det er jeg for gammel til, i april, da der var Readathon prøvede jeg at holde mig vågen hele natten, men måtte opgive ved tre tiden og hele næste dag havde jeg det som om jeg havde drukket hele natten. Hele dagen var ødelagt.

24. What is your eye color?

Gråblå

25. Can you taste the difference between Pepsi and Coke?

Almindelig Pepsi og Coca Cola kan jeg ikke smage forskel på, men jeg kan ikke klare smagen af Pepsi Max eller Cola Zero. Jeg kan bedst lige flad sodavand, så jeg kan godt finde på at ryste sodavanden til der ikke er mere brus i.

Jeg vil gerne tagge Den lille bogblog, Trolderier og Lunas Kaffekrog og høre om de ikke har lyst til at svare på spørgsmålene.

6 kommentarer:

  1. Sikker en dejlig leg, så lærer man bloggeren lidt at kende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var nogle lidt sjove spørgsmål og det var lige præcis min tanke at det kunne fortælle lidt usædvanligt om mig selv :)

      Slet
  2. Jeg kan også bedst lide flad sodavand, det hører jeg eller ikke så tit at andre også kan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mind mand kan heller ikke forstå det, for han mener jeg lige så godt kunne drikke saftevand eller juice, men det er altså ikke det samme :)

      Slet
  3. Fem katte ♥
    Tak for tagget - jeg vil gerne lege med :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at læse dine svar :)

      Slet