torsdag den 12. november 2015

Fall Time Cozy Time Booktag.

 
Jeg er blevet tagget til at lave denne lille hyggelige efterårsbogleg af Den lille bogblog.

Herude vest på, blæser det næsten altid og med stormen i weekenden, har det været helt umuligt at opdrive et eneste vissent blad nogen steder til at dekorere mine fotos med. Så I må nøjes med killingerne, der som altid dukkede op for at hjælpe med at tage billeder.



Crunchy Leaves!The world is full of colors. Choose a book that has reds, oranges or yellows on the cover.

Jeg har valgt at vise to bøger. The Martian af Andy Weir har jeg lyttet til utallige gange og det er nok er en af de bedste og sjoveste lydbøger jeg har lyttet til nogensinde. Jeg har hverken læst bogen eller set filmen.

Den anden bog er en sci-fi klassiker nemlig Klit af Frank Herbert, som har været på min TBR-liste i flere år, men som jeg ikke er kommet til endnu.


Cozy Jumper!It’s finally cold enough to some warm, cozy clothing. What book gives you the warm fuzzies?

Der er ikke noget bedre her om efteråret end at putte sig under et tæppe i sofaen med en dejlig klassiker. Jeg elsker at genlæse de gode gamle klassikere som Stormfulde højder af Emily Brontë, Jane Eyre af Charlotte Brontë og ikke mindst Jane Austens romantiske og udødelige romaner.


Fall Storm!The wind is howling and the rain is pounding. Choose your favorite book or genre that you like to read on a stormy day.

Når det rigtig rusker derude og blæsten hyler omkring hjørnerne, så har jeg to favorit genre. Den ene er bøger om vampyrer. Dracula af Bram Stoker er selvfølgelig min favorit, men jeg kan nu også godt lide andre både gamle og mere nutidige vampyrhistorier.

Den anden genre jeg godt kan lide en stormfuld aften er historiske romaner. Der er bare et eller andet ved de mørke efterårsdage, der giver mig lyst til at dykke ned i fortiden og læse om tidlige tiders intrigante og magtfulde mennesker.

Cool Crisp Air!Who’s the coolest character you’d want to trade places with?

Det er sjældent jeg lige frem ønsker at være en person fra en bog. Jeg ved ikke om det har noget med alderen at gøre, men min hjerne fungerer bare ikke på den måde. Skal jeg vælge en er det nærliggende at vælge Sookie Stackhouse fra Charlaine Harris kendte serie, da jeg lige er blevet færdig med at genlæse serien.

Jeg tænker bare, hvem kunne ikke tænke sig at være lidt fe og blive tilbedt af sexede vampyrer og hotte varskabninger og ikke mindst kunne forsvare sig selv på en piget og meget fiks måde?


Hot Apple Cider!What under-hyped book do you want to see become the next biggest, hottest thing?

Jeg har ikke rigtig noget ordentlig svar på dette spørgsmål. Fornylig læste jeg The Enchanted af Rene Denfeld og den overaskede mig i den grad positivt, men jeg tror heller ikke det er en bog for alle, da den er meget barsk og berører meget ubehagelige temaer og så er den egentlig meget amerikansk, da vi jo ikke har dødstraf her i Danmark. Så jeg vil anbefale den, men jeg tvivler på om det bliver den næste hotte bog.

Coats, Scarves and Mittens!The weather has turned cold and it’s time to cover up. What’s the most embarrassing book cover you own that you like to keep hidden in public?

Jeg ejer ikke Fifty Shades eller andre erotiske romaner i samme stil og kommer heller aldrig til det, men jeg kunne forstille mig, at det måske var bøger jeg ville synes var pinlige at læse offentlig. Måske mest fordi jeg ikke ligger skjul på, at det er bøger jeg ikke har særlig høje tanker om.


Pumpkin Spiced Latte!What’s your favorite Fall Time comfort food or drink?

Hvis jeg rigtig skal hygge mig med en bog i sofaen, så skal der en kop varm kakao til. Jeg plejer at blande et halvt brev Chai Latte Caramel og et halvt brev Choco Hot, tilsat lidt skumfiduser, og det er som hygge og varme i en kop.

Warm, Cozy Bonfire!Spread the cozy warmth! Who do you tag?

Jeg har set tagget på mange forskellige blogge efterhånden og det virker til at de fleste har lavet den, så jeg vil ikke tagge nogen bestemt, men lade dette være en invitation til alle dem der har lyst til at deltage i denne lille bogleg.

2 kommentarer:

  1. Hyggeligt :-)
    Jeg har 'The Enchanted' stående, så den regner jeg med at læse i løbet af de kommende måneder.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet