mandag den 30. november 2015

Læseliste for december 2015.

Læsetemaet for december måned har ændret sig et par gange inden for de sidste par uger. Først havde jeg bestemt mig for at det skulle være 'Winter is Coming'-tema, altså at jeg skulle læse de bøger, der forløbig er udkommet på dansk i En sang om is og ild-serien af George R.R. Martin. Jeg har læst de to første bøger Kampen om tronen og Kongernes kamp og selv om jeg var godt underholdt, er jeg blevet lidt træt af serien. Alle dør. Der er rigtig mange synsvinkler at holde styr på og halvdelen af dem interesserer mig ikke. Så jeg har besluttet at vente med det læsetema til alle bøgerne er udkommet, hvis den serie da nogensinde bliver færdig.

Så tænkte jeg at jeg ville have gjort kål på min Mount TBR Reading Challenge, men efter et hurtig kig på den liste, har jeg også droppet det. Jeg har ingen lyst eller intentioner om at læse de sidste bøger på den liste foreløbig og jeg glæder mig bare til, at kunne slette den side så hurtig som mulig efter nytår og som skrevet tidligere er det ikke en udfordring jeg planlægger at deltage i igen.

Derfor er jeg endt med at gennemgå min reol for bøger med vinterlige titler og det blev til den følgende stak bøger:


Derudover har jeg de følgende to bøger jeg skal læse:


Læseklubbens bog til denne måned er 21 måder at dø af Sarah Engell, som vi skal mødes d. 5. december og snakke om og jeg er godt i gang med lydbogen, der er ganske fin.

December måneds #YearOfMurakami bog og den sidste Haruki Murakami bog for i år er Sputnik min elskede. I følge udfordringen skulle jeg egentlig have læst The Elephants Vanishes, men da jeg ikke ejer den bog, har jeg valgt at læse en af dem jeg allerede har stående på hylden.

12 kommentarer:

  1. Jeg elskede Sputnik min elskede. Men jeg har også et soft spot for Murakami...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt mærke at jeg har fået en overdosis Murakami i år og jeg tror ikke det har været godt for min oplevelse af hans bøger, men jeg har hørt rigtig meget godt om den, så jeg håber den kan leve op til det :)

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at høre din mening om Snebarnet. Jeg læste den på engelsk for nogle år siden og knuselskede den. Vinterpiger har jeg også læst (desværre ikke så begejstret), og Kvinden i hvidt overvejer jeg at læse. Dejligt med et vintertema i øvrigt :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv meget spændt på Snebarnet, da jeg kun har hørt godt om den alle steder. Vinterpiger har jeg haft stående rigtig længe fordi den ikke tiltaler mig overhovedet, så vi må se om jeg kan få den læst i denne måned :)

      Slet
  3. Sikke en fin stak julebøger du har udvalgt:-) Glæder mig også til at hører, hvad du syntes om "Snebarnet", og til at følge med i din julelæsning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig helt vildt til at læse Snebarnet og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal gemme den til juledagene, som en ekstra god julebog eller om jeg skal læse den så hurtig som mulig :)

      Slet
    2. Jeg tror ikke at jeg ville kunne vente - går ofte forbi hylden, hvor den står - men så på den anden side, så vil jeg jo også godt tage mig god tid til at læse og nyde den - nok på samme måde som du har det :-)

      Slet
    3. Jeg har lige opdaget at Snebarnet er som lydbog på Mofibo, så den går jeg i gang med lige så snart jeg er færdig med lydbogen af Sputnik min elskede :)

      Slet
  4. Åh, glæd dig til Snebarnet, jeg lyttede til den som lydbog sidste år i december! Den er så fin, så fin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu glæder jeg mig da endnu mere, jeg tror ikke jeg har hørt noget som helst dårligt om den, så jeg regner med at det bliver en ny favorit :)

      Slet
  5. Jeg synes virkelig godt om Snebarnet, synes den var så ufattelig fin. Vil glæde mig til at høre hvad du siger til den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig rigtig fin, både følelsesfuld og eventyrlig :)

      Slet