tirsdag den 3. november 2015

Opsummering: Læsetema okt. 2015.


Oktobers måneds læsetema var traditionen tro Halloween, altså bøger med lidt gys og gru. Jeg fik læst en del af de bøger jeg havde planlagt, plus lidt ekstra.


Af de planlagte bøger fik jeg læst:

Dawn Kurtagich - The Dead House, som er en ungdomsgyser. Den var utrolig spændende, da den udforskede sindssygdom kontra det overnaturlige. Min anmeldelse af bogen kan læses her.

Diane Setterfield - The Thirteenth Tale. Der er en fortælling om en virkelig forskruet familie og den mystik der er forbundet med familiens børn. Jeg synes den var utrolig spændende. Mit indlæg om bogen kan læses her.

Stephen King - Joyland. Mit første møde med den berømte gyser forfatter og jeg må indrømme at det var et lidt skuffende møde. Men alligevel en okay bog, der kan læses om her.

Jeg måtte opgive at læse House og Leaves af Mark Z. Danielewski, begrundelsen for det kan læses her.

I øjeblikket er jeg ved at læse The Enchanted af Rene Denfeld og jeg er ca. 100 sider inde og jeg kan utrolig godt lide både skrivestilen og historien. Der kommer et indlæg om den senere, når jeg har læst den færdig.

Jeg fik ikke læst Doomed af Chuck Palahnuik eller noget af Edgar Allan Poe, som jeg ellers havde planlagt. Jeg er mest ærgerlig over Edgar Allan Poe, da jeg absolut havde glædet mig til at læse noget fra ham og jeg tror grunden til at jeg ikke fik gjort det er, at jeg hader samlede udgaver. De er store, tunge og meget uhandie at sidde med.


Til gengæld fik jeg læst en god del af Sookie Stackhouse-serien af Charlaine Harris og jeg mangler kun at læse tre bøger, for at færdiggøre serien og der kommer et indlæg om hele serien til den tid.

4 kommentarer:

  1. Sikke mange bøger med uhygge og gys du har nået denne måned. Jeg elsker Poe - han skriver så fantastisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare ikke der var nogen af dem jeg fik læst der var sådan rigtig uhyggelige og jeg var netop ked af ikke at nå noget af Poe, som jeg ellers havde glædet mig til :) Men så må hen vente til Halloween næste år ;)

      Slet
  2. Så har du jo også noget at glæde dig til. Det er jo altid dejligt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt :) Forventningens glæde, den er ikke at kimse ad ;)

      Slet