torsdag den 3. december 2015

Bogvlog: Nye bøger nov - dec 2015


Jeg har lavet min første bogvlog, altså jeg har filmet en lille video, hvor jeg viser de nye bøger jeg har fået på hylden siden sidst. Det er min første video og jeg håber I vil bære over med mig og mine første gangs fejl, som at holde bogen uden for billedrammen osv.


Bøger nævnt i videoen:
Anchee Min - Pearl of China
Matthew Reilly - The Great Zoo of China
Rikke Schubart - Mørke
J. K. Rowling / Jim Kay - Harry Potter and The Socerer´s Stone

( Overstregede bøger er læste bøger med link til anmedelse)

14 kommentarer:

  1. Det er en fin video! Og selvom Shantaram ser lidt tyk ud, så vil du ikke opleve det sådan, når du først går i gang... siderne vender sig selv, det lover jeg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at læse den, som jeg vist også sagde flere gange i videoen ;) Og tak, det er altså lidt grænseoverskridende sådan at lægge en video af sig selv ud hvor alle kan se den...

      Slet
  2. Hvor er det hyggeligt med en video - det klarede du godt :-)
    Jeg glæder mig til dit Kina-tema. Er selv ret fascineret af Asien.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Tanken var at det ville gå lidt bedre end Murakami udfordringen, hvor jeg synes jeg er gået lidt død i hans forfatterskab. Med temaet Kina ville det være muligt at variere det lidt mere, med både skønlitteratur, YA, non fiktion og erindringer :)

      Slet
  3. Sikke en stor stak bøger, med mange spændende titler. Jeg glæder mig til at høre mere om Shantaram, jeg har også overvejet den efter trolderier har anbefalet den, så må lige se hvad du siger til den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hørt at Shantaram skulle været meget barsk. Jeg kan se at der er kommet en efterfølger, som dog ikke er oversat til dansk endnu.

      Slet
    2. Shantaram 2 - Bjergets skygge udkom på dansk den 15/3 2016. Og den er lige så god som 1'eren.

      Slet
    3. Er Bjergets skygge en direkte efterfølger eller er det en selvstændig bog, der kan læses for sig selv?

      Slet
    4. Det er en direkte efterfølger, men kan sagtens læses som en selvstændig bog. Er du startet på Shantaram?

      Slet
    5. Okay, tak:) Nej, jeg er ikke kommet til Shantaram endnu. So Many Books so Little Time ;)

      Slet
  4. Sikke mange fine bøger og en herlig video! Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om de forskellige Kina-bøger (og om de skal på min ønskeliste!)

    Jeg har så hørt mange gode ting om "A Thousand Nights" og den har også været på min ønskeliste længe nu :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Det kan være du kan anbefale nogle bøger om Kina og er der noget med at du har været/boet i Kina?

      Efter hvad jeg kan forstå er 'A Thousand Nights' virkelig en bog der kan skille vandende. Enten så elsker man den eller også hader man den. Det bliver spændende hvilken kategori jeg tilhører ;)

      Slet
    2. Jeg har faktisk ikke rigtigt læst noget om/fra Kina endnu (udover rejsebøger), men ja jeg boede i Kina i et halvt år, og rejste meget rundt (og underviste kinesiske børn i engelsk :D)
      Det er et utroligt interessant land, og jeg vil gerne rejse dertil igen en dag.

      Ja - jeg ser frem til din endelige dom! ;)

      Slet
    3. Åh, det lyder spændende. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre mere om det næste gang vi ses :) Jeg var i Kina i 1995 og der skulle man have tilladelse fra myndighederne hvis man ville rejse uden for de typiske turistruter og der var stort set ingen på gaden der kunne tale engelsk. Så jeg synes også det kunne være sjovt at vende tilbage og se de ændringer der er sket siden jeg var der.

      Slet