tirsdag den 5. januar 2016

Bogvlog: Nye bøger dec - jan 2015/16.


Der er kommet lidt nye bøger på hylden siden sidste bogvlog i starten af december og dem viser jeg frem i denne video.

Jeg har endnu ikke fundet et gratis videoredigeringsprogram som jeg kan få til at fungere med Windows, så jeg kører stadig med råfilm. Jeg må også have fundet ud af hvordan man laver sin egen thumbnail, for dem YouTube vælger er da meget lidt flatterende.



Bøgerne:
 
Sidsel Sander Mittet - Morika 3, Blodets bånd
  
  
  
  
  
  
J.R.R Tolkien - Letters from Farther Christmas
 
  
William Joyce - The Guradians-serien,:
Nicolas St. North and the battle of the Nightmare King
E. Aster Bunnymund and the Warrior Eggs at the Earth´s Core
Toothiana Queen of the Tooth Fairy Armies
The Sandman and the War of the Dreams
 
Erika Swyler - The Book Of Speculation

16 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig hørt om Barbara Pym før, men glæder mig til at høre om hun nu også er lige så god som Jane Austen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke. Det må altså komme an på en prøve ;)

      Slet
  2. Spændende udvalg af bøger! Og pudsigt mht. forsiden - det har jeg ikke oplevet før.

    Har du prøvet Windows Movie Maker? Det er gratis, og det burde virke på din computer.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg synes også det var lidt sjovt med forskellige bøger med ens forsider. Det kunne være lidt sjovt at finde flere af dem :)

      Jeg kan ikke få Movie Maker til at virke. Jeg tror måske det er fordi mine videoer bliver gemt forkert, for når jeg i f.eks. Movie Maker skal importere videoen, så er mappen jeg har gemt videofilen i tom. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg så skal gemme dem. Åh Apple er så nemt i forhold til! Jeg kan sagtens redigere film på min iPhone, men den er ikke så god at optage med :/

      Slet
    2. Hm... hvad optager du med, og hvad hedder billedformatet?

      Slet
    3. Det er et ældre Canon Power Shot og jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogen steder hvilket format det filmer i. Men det er nok et kamera primært til at tage billeder med, så det kan være der at det går galt?

      Slet
    4. Det burde det ikke. Hvis du på et tidspunkt finder ud af, hvad formatet er, vil jeg godt prøve at komme med et bud på, hvad du kan gøre :-)

      Slet
  3. I The Guardians serie har jeg virkelig også set mig lun på, men jeg syntes altid når jeg kigger efter dem at priserne er lidt for høje for mit vedkommende. Men jeg vil så gerne have dem på et eller andet tidspunkt, især efter at have læst den første på Mofibo i december.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har slet ikke undersøgt The Guardians serien særlig grundig, jeg faldt over den med Sandman, da jeg en dag sad og kiggede bøger på The Book Depository, jeg fandt dem noget billigere på Saxo også var der ikke langt fra tanke til handling.

      Slet
  4. Sikke nogle skønne bøger du har købt! Jeg blev lidt fanget af den børnebogs serien med de fine illustrationer :0) Hvad hedder serien? Jeg fik det ikke lige med, da jeg blev opslugt af deres fine covers :0) Håber at I alle nyder sneen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæhæ, ja børnene nyder sneen, der er nu ikke noget som sne til at få børnene ud og lege :)
      Ja, den er bare rigtig fin. Den hedder The Guardians-serien og er skrevet af William Joyce. Jeg glæder mig også rigtig meget til at få den læst.

      Slet
    2. Dejligt at de nyder sneen :-) Mange tak - den må jeg på jagt efter:-) Dejlig weekend til jer!

      Slet
  5. Filmen 'De eventyrlige vogtere' er vist baseret på 'The Guardians' bøgerne, fandt jeg lige frem til - filmen er SÅ fin, så de bøger må og skal jeg bare have fat i!

    Og sikke en masse lækre bøger du ellers har fået ind ad døren! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har slet ikke hørt om serien før, men det er da nu gået op for mig at den er meget populær på booktube i øjeblikket. Jeg er i hvert fald helt vild med konceptet.

      Jeg kan se at der også kommer en med Jack Frost (ved ikke lige hvad han er for en figur på dansk) og The Man in the Moon.

      Slet
  6. Fishbowl lyder som en virkelig interessant bog. Jeg er vild med illustrationerne i siden med fisken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg håber virkelig den har en sød lille historie at byde på :)

      Slet