lørdag den 26. marts 2016

20 tilfældige boglige oplysninger om mig.


1. Jeg beholder altid smudsomslaget på når jeg læser indbundne bøger, selv om det egentlig er dødirriterende.

2. Min absolut favorit indbinding er hæftede 1. udgaver.

3. Når jeg har læst en bog færdig, kan jeg ofte slet ikke huske hvad hovedpersonen hed i bogen.

4. Jeg vil ikke og har aldrig drømt om at være forfatter.

5. Jeg er elendig til at anbefale bøger til andre.

6. Forfatteren bag bogen interesserer mig sjældent når jeg vælger bog.

7. Det er meget sjældent jeg lytter lydbøger på normal hastighed.

8. Jeg er rigtig glad for mine reoler, men jeg drømmer alligevel om indbyggede reoler fra gulv til loft.

9. Biblioteket er kun et sted jeg kommer når der er arrangementer.

10. Jeg er med i en læseklub med fire dejlige kvinder på 4. år.

11. De seneste år er jeg blevet meget bedre til at opgive bøger og acceptere at der bare er bøger der ikke er for mig.

12. Jeg er virkelig dårlig til at læse socialrealisme, det gør mig altid så deprimeret.

13. Det er en stor fejl at jeg ikke har læst flere danske klassiske forfattere.

14. Bøger med lille gnidret skrift og tætbeskrevne sider uden afsnit, kan helt tage modet fra mig.

15. Min Goodreads læseudfordring er i år på 200 bøger.

16. Jeg går altid ind på The Book Depository og tjekker målene på en bog jeg vil købe også selv om jeg vil købe den et andet sted. Jeg foretrækker bøger med en højde på 20 cm og derover

17. Jeg har som regel altid gang i én lydbog og to fysiske bøger på samme tid.

18. Mine bogreoler er så vidt muligt inddelt i temaer, lande og genre.

19. Min vinterjakke er nok tæt på at være syv år gammel, fordi jeg hellere vil bruge pengene på bøger.

20. De bøger jeg har læst flest gange er nok Pride and Prejudice af Jane Austen og de tre første bøger i Jordens børn-serien af Jean M. Auel.

15 kommentarer:

  1. Spændende læsning. Jeg er lidt fascineret af nr. 7 - jeg tror, jeg ville være bange for, at oplæseren fik 'musestemme' :D

    Tillægsspørgsmål - hvis du fik et gavekort på 1000 kr. til en hvilken som helst boghandel (fysisk eller e-handel), hvilken boghandel ville du så vælge?

    God påske!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ofte at oplæsere, især de danske taler ufattelig langsomt. Jeg har aldrig oplevet at det blev til musestemmer. Ikke engang før da Mofibo havde muligheden 2x hastighed. ITunes har mulighed for 3x hastighed, den har jeg dog ikke brugt endnu ;)

      De 1.000 kr ville jeg bruge hos Saxo, da jeg har valgt at genoprette mit plusmedlemskab hos dem og så ville få min. 20% ekstra rabat. Det smerter mig, ikke at vælge en fysisk boghandel, da jeg ved hvor svært de har det lige nu. Men de danske bøger / boghandler er altså bare for dyre :(

      Slet
  2. Jeg grinte lidt over dit punkt 19, fordi jeg godt selv kan genkende mig selv i det.
    (Selvom jeg i år købte ny vinterfrakke og først bagefter kom i tanke om at jeg også gjorde det sidste år, hehe ups.)

    SvarSlet
    Svar
    1. Med to vinterjakker, så er du jo sikret langt ud i fremtiden :) Tænk på alle de bøger du kan købe de næste 14 år ;)

      Slet
  3. Ej, hvor sjovt. I løbet af den sidste måned har jeg brygget på et indlæg præcis som dette. Og jeg kan se, at vi faktisk har flere punkter, der minder en del om hinanden :)

    Jeg har f.eks. både noget, der minder om nr. 3 og 5 på min liste. Jeg er nemlig også utrolig dårlig til at huske både hovedpersonen (og andres) navne; de er vidst bare ikke så vigtige for mig under læsningen, og desuden har jeg også ret svært ved at anbefale bøger til andre. Jeg vil virkelig gerne, men jeg synes bare, det er så svært :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes altså det er så sjovt, at vi bogbloggere flere gange, helt uafhængigt af hinanden, kommer op med de samme ideer. Men 'great minds thikns alike' som man siger :)

      Slet
    2. Ja, det er lidt pudsigt. Men mon ikke, det også har lidt at gøre med, at vi opsnapper idéer og inspiration fra nogen af de samme steder? :)

      Slet
  4. Hvor hyggeligt at læse. Vi har alle vores små boglige særheder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle kan man faktisk selv blive helt bekymret over at give videre ;)

      Slet
  5. Sikke nogle hyggelige ting at få at vide :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg synes også selv det er hyggeligt at læse sådanne indlæg hos andre :)

      Slet
  6. Festlige facts. Jeg har set den her flere steder i bogblog-land nu. Hvem er det der har startet den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det ved jeg altså ikke. Jeg så at der var en 25bookish Things, der gik rundt på booktube, men så mange kunne jeg ikke finde på stående fod, så det blev 20 :)

      Slet
  7. Åha, nr. 8 er også den store drøm her - gerne med stige og hele molevitten!
    Og nr. 16 synes jeg altså virkelig er smart - den har jeg også fulgt, siden du nævnte den første gang!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps og med en hemmelig dør i der giver adgang til at læseværelse bag reolen...

      Slet