tirsdag den 29. marts 2016

Bogvlog: Læsetema april 2016: Tro


Mit læsetema for april har jeg valgt skal være Tro. Temaet har jeg valgt for mange måneder siden og har altså intet med de aktuelle terrorhandlinger i Tyrkiet eller Belgien at gøre og jeg har bevidst valgt ikke at beskæftige mig med den form for tro.


Bøgerne:

Neil Gaiman - Amerikanske guder
Michel Faber - The Book of Strange New Things
Philip Pullman - The Good man Jesus and the Scoundrel Christ
Herman Hesse - Frans af Assisi
Sarah Winman - Da Gud var en kanin
Stephanie Oakes - The Secret Lies ogf Minnow Bly
Carys Bray - En sang for Issy Bradley
Egon Clausen - Guds knaldepisk
Finn Abrahamowitch - Jesus

 Jeg har ikke valgt nogen bøger til mit kinesiske årstema, men vil bare tage fat i noget hvis jeg føler for det.

6 kommentarer:

  1. En meget interessant bog, du kunne tilføje til listen om tro, er "Hytten" af William P. Young

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg tager gerne i mod anbefalinger :)

      Slet
  2. Jeg er spændt på, om det går godt her anden gang med Amerikanske guder. Det er en bog, jeg selv overvejer at læse. Hildegard gik jeg dog helt død i, dengang jeg prøvede at læse den første bog.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lydbog jeg har fundet af Amerikanske guder er oplæst af Neil Gaiman selv, så jeg håber han har evnerne til at fange mig.

      Jeg synes egentlig ikke Hildegard er så slem. Men jeg vil i hvert fald ikke anbefale lydbogen. Den er også oplæst af forfatteren, men hun har godt nok en meget kedelig stemme, der slet ikke gør noget for historien.

      Slet
  3. Jeg er spændt på, hvad du syntes om " The Good man Jesus and the Scoundrel Christ" af Philip Pullman. Det er en bog, som jeg ikke vidste noget om. God læselyst :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også lidt spændt på at finde ud af hvad titlen egentlig dækker over :)

      Slet