lørdag den 30. april 2016

Bogvlog: Læsetema maj 2016: Britisk humor.


Så er der sørme gået en måned igen og det er blevet tid til, at jeg viser jer de bøger, som jeg har tænkt mig at læse i forbindelse med næste måneds læsetema.

Jeg er gået lidt i stå med mit kinesiske årslæsetema og må nok indrømme, at jeg lige i øjeblikket får købt flere bøger til temaet end jeg får læst, hvilket jo ikke helt var meningen. Men sådan går det altså nogle gange.



Bøgerne:
 
Jerome K. Jerome - Three Men in a Boat
P.G. Wodhouse - Hæng i Jeeves
P.G. Wodhouse - Jeeves, den uforlignelige
Tom Holt - Portable Door
John O´Farrell- An Utterly Impartial History of Britain ( or 2000 Years of Upper Class Idiots in Charge)
George McDonald Fraser - Flashman on the March (DNF)
Gregory David Roberts - Shantaram
Kevin Brockmeier - A Brief History of the Dead

7 kommentarer:

  1. Rigtig spændende tema! Jeg elsker engelsk humor og især Monty Python. Jeg kender kun de bøger, du har fundet, af navn, så jeg er spændt på, hvad du synes om dem :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er godt nok også meget spændt på at se om alle de bøger er så sjove som de påstår på bagside teksten ;)

      Slet
  2. Hvilket skønt tema!
    Jeg elsker britisk humor, og britiske bøger.
    Hvis du får tid, eller bliver nød til at droppe en af de udvalgte, vil jeg varmt anbefale :

    Animal farm : https://www.goodreads.com/book/show/7613.Animal_Farm
    The Long Dark Tea-Time of the Soul : https://www.goodreads.com/book/show/357.The_Long_Dark_Tea_Time_of_the_Soul
    Og alt du kan få fat på af Terry Pratchett

    Glæder mig til at følge med i dine meninger og anmeldelser, om de udvalgte bøger.

    -Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt, jeg tager altid i mod anbefalinger :)

      Jeg har læst Animal Farm engang i folkeskolen og jeg husker den ikke som direkte sjov, men mere samfundskritisk og samfundsrevsende. Men det er mange år siden, så måske husker jeg forkert :)

      Jeg har Douglas Adams Hitchhikers Guide to the Glaxay på mit Science Fiction læsetema for næste måned, men den kunne jeg jo også snildt lempe ind under denne måneds tema :)

      Slet
    2. Jeg fandt nok Animal Farm sjov pga det absurde i den. Og pga de meget tørrer bemærkninger i den.

      Jeg syntes du skal gemme Hitchhikers Guide to the Glaxay til science fiction, der passer den perfekt ind ( fordi det skal jeg åbentbart lige bestemme, det var altså slet ikke det jeg mente!)
      Dirk Gently serien er også meget hurtiger at læse, og der kan du bare hive den bog ud, du syntes lyder mest spændende, jeg læste fx 2'eren før 1'eren, og det gjorder intet.
      Det vigtige med Dirk Gently er nok bare, at du virkelig skal slå hjernen fra, og acceptere at en elektrisk munk er det mest naturlige i verden, lige som Guder tager på plejehjem og heste sagtens kan komme ind gennem vinduer.

      -Louise

      Slet
    3. Jeg har aldrig hørt om Dirk Gently før nu, så tak for den anbefaling. Jeg kan se der er en omnibus af den, så den tror jeg, at jeg vil forsøge mig med :)

      Slet
    4. Jeg er enormt spændt på hvad du syntes om den(m) ! Og så lidt, jeg faldt pladask for historierne.
      - Loiuse

      Slet