mandag den 18. april 2016

Inspiration: Bøger fra hele verden


Jeg har i min læsning altid været meget interesseret i at læse om forskellige lande, kulture og folkeslag og min bogsamling er rent faktisk delt ind efter lande og kontinenter. Dog har min læsning nok mest været koncentreret omkring de asiatiske lande og i nyere tid med den afrikanske litteraturbølge, Afrika.

Derfor synes jeg det er enormt spændende, at jeg inden for kort tid har fundet hele to blogge, der begge har fokus på at læse bøger fra så mange forskellige lande som muligt.

Den første er Rikkes blog Jorden Rundt i 100 bøger, hvor hun har lavet en liste med 100 lande, som hun gerne vil læse bøger fra. Der er helt sikkert inspiration at hente undervejs i gennem de 100 lande og jeg glæder mig til at følge bloggen fremover.

Den anden er Kaspers blog K´s BOGNOTER, hvor projektet går ud på at læse bøger fra de i alt 196 FN-anerkendte lande i verden. På Kaspers blog er der også en liste med bøger fra mange spændende lande og ydermere er der et fint kort, hvor man kan følge med i hvilke lande Kasper allerede har besøgt på sin litterære rejse. (Det fine foto øverst på bloggen er tyvstjålet fra K´s BOGNOTER og jeg tager det selvfølgelig ned igen, hvis det ikke er i orden).

Udover Verden rundt i bøger-projektet er der på K´s BOGNOTER også et bredt udvalg af spændende anmeldelser af andre bøger inden for mange forskellige genre og ikke altid de mest populære bøger, som man ser på de fleste blogge. Jeg har nu fulgt K´s BOGNOTER i et stykke tid og der er altid god inspiration at hente.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Selv tak. Jeg synes altså dit projekt er så spændende :)

      Slet
  2. Tak for omtalen af K's bognoter og de pæne ord. Dejligt at høre, at du kan finde inspiration på bloggen. Og det er selvfølgelig helt i orden at benytte billeder derfra, når du angiver kilden, som du gør ;-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er en utrolig interessant blog du har, som kommer vidt omkring både i verden og inden for alle genrer :)

      Slet