onsdag den 13. april 2016

The Currently Reading Tag

Den her boglige tagfat-leg har jeg fundet på Steve Donoghues kanal på YouTube. Den oprindelige tag/ leg er lavet af  Charlyn Reyhorse Jeg har fordansket spørgsmålene.


1. Hvor mange bøger læser du ad gangen.

Jeg læser som regel 2-3 bøger ad gangen. Jeg kan godt lide at have lidt at skifte mellem. Som regel har jeg gang i en lydbog, en bog nede i køkkenet og en oppe på natbordet.

2. Hvis du læser mere end én bog, hvordan bestemmer du så hvornår du skal skifte mellem de pågældende bøger?

Hvis jeg føler at jeg begynder at skimme eller tankerne begynder at vandre i en bog, kan jeg godt lide at skifte til en anden bog så min opmærksomhed forbliver skarp hele tiden.

Eller hvis jeg læser en lidt tykkere mere krævende bog, kan jeg godt lide at læse f.eks. en børnebog eller måske en chicklit ved siden af, som er lidt lettere at læse.

Det kan også være rent praktisk, at jeg bare tager den bog der er tættest på hvor jeg er.

3. Skifter du bogmærke undervejs i en bog?

Ja, som regel får jeg bogmærket jeg startede med væk undervejs og så må jeg finde et nyt. Jeg har også en tendens til at gribe det nærmeste jeg har boner, tandlægekort og andet og bruge som bogmærke.

4. Hvor opbevarer du bøgerne du er i gang med at læse?

Der hvor jeg har lagt dem - på sofabordet, køkkenbordet eller natbordet.

5. Hvad tid på dagen bruger du mest tid på at læse?

Lige over middag og om aftenen.

6. Hvor længe læser du typisk ad gangen?

Over middag læser jeg 1-2 timer og om aftenen kan det godt blive 2-3 timer, med små afbrydelser af børn der skal have børstet tænder og lignende.

7. Læser du indbundne bøger med eller uden smudsomslag?

Med, selv om det nogle gange er meget besværligt. Jeg synes bøgerne ser kedelige ud uden det flotte smudsomslag.

8. Hvilken stilling læser du oftest i?

For det meste siddende i sofaen eller ved køkkenbordet. Men om aftenen inden sengetid liggende i sengen.

9. Tager du bogen/bøgerne du læser med dig, når du skal noget?

Nej, ikke udover mine lydbøger, som er på min telefon, som jeg næsten altid har med mig. Ellers så medbringer jeg sjældent en bog når jeg skal noget.

10. Hvor ofte opdatere du din Goodreads status på bøger du er ved at læse.

En til to gange om dagen.

11. Hvem er den/de næste til at lave denne tag?

Jeg kunne godt tænke mig at se Den lille bogblog, Trolderier og Wondrous Bibliophile svare på spørgsmålene.

6 kommentarer:

  1. Uh, spændende! Det må jeg lige se at få kigget på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg glæde mig til at læse :)

      Slet
  2. Fint tag og tak for tagget! :-)

    SvarSlet
  3. Det er sjovt mht. 3 - jeg havde ikke forestillet mig, at man kunne finde på at skifte bogmærke undervejs :)

    Tak for tagget. Jeg springer dog over denne gang, da jeg har ret travlt med boganmeldelser de kommende uger :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet