søndag den 8. maj 2016

Homer Hickam - Med Albert på bagsædet

Bogen er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic.

Denne vittige og meget finurlige historie handler om Homer Hickam og Elsie Lavender ( som er fortællerens forældre) og deres helt forrygende rejse gennem USA fra West Virginia til Florida, for at sætte Elsies alligator Albert, ud i sit naturlige leveområde.

Vi møder bankrøvere, kommunister og skruebrækkere, baseball stjerner og berømte forfattere på den hæsblæsende og meget eventyrlige rejse gennem mellemkrigstidens USA.

Jeg må dog indrømme, at jeg følte en flig af en kulturel barriere undervejs, hvor jeg havde på fornemmelsen, at der var hentydninger og referencer til vigtige begivenheder i den amerikanske historie og litteratur, som jeg ikke fangede og som derfor gik henover hovedet på mig.

Men under alle omstændigheder var det en underholdende og helt sikkert meget skør fortælling, der til tider også var rørende i sin fremstilling af det unge ægtepar.

Med Albert på bagsædet får 3/5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar