onsdag den 4. maj 2016

Inspiration: BookTube #1


BookTube er en betegnelse for videoer om bøger på YouTube og jeg elsker at se vidoer om bøger og det er nok på BookTube jeg henter størstedelen af inspirationen til nye engelsksprogede læseoplevelser.

De fleste BookTubere er yngre mennesker, der kun læser og taler om ungdomsbøger og dem er jeg, i hvert fald i øjeblikket, ikke er så interesseret i. Jeg er heller ikke så vild med dem der er overentusiastiske og skal lave lyde og ansigter og hvor man føler at videoen handler om dem og ikke bøgerne.

Heldigvis er det dog lykkes mig gennem årene at finde en del gode kanaler, som læser de samme genrer af bøger som jeg selv, og som jeg godt kan lide at høre på af den ene eller anden grund.

Her vil jeg nævne tre meget forskellige herrer, da der generelt er langt i  mellem de mandlige islæt på booktube, hvilket jeg synes er lidt ærgerligt.

Den første er Slice Of Mike, som jeg har fulgt i det års tid som han har oploaded videoer. Han er sjov og meget ærlig omkring de bøger han læser også bliver jeg bare generelt glad af at se han videoer.

 

Den anden jeg vil nævne her, som jeg også har fundet for ganske nylig er ThePoptimist. Han har også en god humor, som jeg kan forholde mig til, men samtidig er han meget klar og saglig, når han anmelder en bog. Normalt kan jeg ikke udstå sådan nogle GIFs og især ikke dem der bevæger sig, men ThePoptimist, bruger dem på en virkelig sjov måde og altid i kontekst til det han fortæller om.



Den sidste jeg vil nævne er Rcihard´s Book Nook. Han skifter hele tiden navn på sin kanal, så måske hedder den noget helt andet om et par dage. Han noget af en drama queen og nogle gange kan han godt blive lidt for meget. Men jeg elsker, at han ikke er bange for at skælde ud og lave lidt ballade. Han læser mange forskellige genrer, men måske mest ungdoms og børnebøger.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar