tirsdag den 3. maj 2016

Opsummering: Læsetema april 2016.

 
Jeg har fået læst om rigtig mange forskellige former for tro i månedens løb, hvilket også var formålet med at vælge det som tema.

Det er et stort og meget uoverskueligt emne, med mange spændende aspekter og jeg har slet ikke kunne dække alle trosretninger, og jeg endte nok med mest at læse om kristendommen, delt op i katolicisme og protestantisme.

Læsetemaet har ikke givet mig nogen religiøs åbenbaring, men jeg synes da jeg har lært nogle nye ting om f.eks. mormonerne, som jeg intet vidste om i forvejen.

Bøgerne jeg fik læst var:

Anne Lise Marstrand-Jørgensen - Hildegard 1+2
Herman Hesse - Frans af Assisi
Alec Due og Lene Stæhr - Katolske mirkaler i to tusinde år
Carys Bray - En sang for Issy Bradley
Egon Clausen - Guds knaldepisk
Kahlil Gibran - Profeten
Stephanie Oakes - The Sacred Lies of Minnow Bly
Finn Abrohamowitz - Jesus, en biografi

Lydbøger:
Neil Gaiman - American Gods
Helene Hägglund - Nonne tur/retur
Philip Pullman - Den gode mand Jesus og skurken Kristus
Paul Austen - I thought my father was God
Michel Faber - The Book of Strange New Things

Ingen kommentarer:

Send en kommentar