fredag den 24. juni 2016

Mette Bundgaard Laursen - Caldera-trilogien

Bøgerne har jeg fået som julegave af Forlaget Facet. Trilogien består af bøgerne Profetiens kald, Skyggernes spil og Skæbnens valg.

17-årige Kate er lidt til den nørdede side, men ellers en helt almindelig dansk gymnasieelev. Hun har ingen anelse om hvor meget hendes liv ændrer sig, da den nye dreng i klassen, Noah, sætter sig på den tomme plads ved siden af hende. Han er nemlig prins og kommer fra en fjern galakse, hvor et orakel har forudsagt, at Kate er hans kommende dronning og hele galaksens frelser.

Denne trilogien er meget letbenet og tangerede flere gange det platte. Jeg måtte undervejs tage mig selv i at rulle med øjnene og Hold nu op! hvor var hovedpersonen dødirriterende og flere af personerne gik mig en den grad på nerverne, men på trods af det, så var der noget i skrivestilen og plottet, der fik mig til at læse videre.

Jeg kan ikke komme uden om at forfatteren skriver knaldgodt og at der var flere rigtig sjove episoder, som fik mig til at trække på smilebåndet. Når jeg ikke himlede med øjnene, så var det egentlig en meget hyggelig og sød historie. Så man kan vist roligt sige, at jeg havde et Love/Hate forhold til trilogien undervejs.

Underholdende og letlæselig ungdoms sci fi-trilogi, der var utrolig nem og hurtig at læse, men jeg var ikke helt imponeret. Da jeg ikke giver halve stjerner har jeg rundet op, så:

Caldera-trilogien får samlet 3/5 stjerner.

2 kommentarer:

  1. Jeg var virkelig glad for trilogien, men jeg kan bestemt godt nikke genkendende til en del rullen med øjnene (nogle gange frygtede jeg, at mine øjne ikke ville rulle på plads igen) - ikke desto mindre ok underholdning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det var flot at forfatteren gang på gang kunne hive min opmærksomhed tilbage i historien, på trods af de lidt platte steder :)

      Slet