lørdag den 4. juni 2016

Opsummering: Læsetema maj-2016: Britisk humor


I maj måned blev jeg ramt af manglende læselyst og familien blev ramt af en uges sygdom, så derfor var det meget tiltrængt med lidt sjov og humor.

Jeg er måske lidt vanskelig, for desværre var det kun en enkelt, ud af alle de læste bøger, som jeg fandt var rigtig morsom og det var  An Utterly Impartial History of Britain, or 2000 Years of Upper Class Idiots In Charge  af John O´Farrell, den var hylemorsom, på en dejlig skæv og stand-up-agtig måde.

Resten af bøgerne jeg læste, var efter min mening helt fine, men de fik mig ikke på noget tidspunkt til at grine højt og et par af dem blev også lidt ensformige i deres fremstilling. Så desværre var månedens læsetema lidt af en skuffelse og jeg vil håbe på at den kommende måned byder på flere uforglemmelige bøger end maj måned.

Bøgerne til læsetemaet var:

Jerome K. Jerome - Three Men in a Boat
P. G. Wodhouse - Jeeves, den uforlignelige og Hæng i Jeeves!
Tom Holt - The Portable Door
Douglas Adams - Dirk Gently´s Holistic Detectiv Agency

3 kommentarer:

  1. Ih hvor jeg glæder mig til at finde ud af hvad du syntes om "Dirk Gently´s Holistic Detectiv Agency" !
    Dog ked af at høre der har været sygdom i familie :(

    -Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var desværre ikke lige mig, jeg synes den var lidt for skør og lidt for meget over det hele.

      Slet
    2. Ja, han univers er meget skørt, men det er en af de ting jeg elsker ved ham :D
      -Louise

      Slet