onsdag den 27. juli 2016

Bogvlog. Læsetema August 2016: Novellesamlinger.


Jeg er ikke så god til at læse novellesamlinger. Jeg ved aldrig helt hvordan jeg skal gribe dem an. Om jeg skal læse en historie om dagen eller om jeg skal læse flere i rap. Jeg synes heller aldrig, at noveller gør så stort indtryk på mig som en hel bog og at det kan være lidt svært at huske dem fra hinanden.

Derfor har jeg valgt at august måneds læsetema skal være novellesamlinger og i det hele tager samlinger af korte historier og eventyr. 

Hvis jeg lyder lidt rusten, er det fordi videoen er filmet meget tidligt om morgenen, inden børnene stod op. 



Bøgerne:

Shirley Jackson - Let Me Tell You
Ernest Hemingway - Noveller
O. Henry - Selected Stories
Anthony Doerr - The Shell Collector

2 kommentarer:

  1. Spændende tema! Glæd dig til Shirley Jackson. Hun skriver helt fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre :) Jeg har længe gerne ville læse noget af hende, så jeg er lidt spændt på hvad jeg synes :)

      Slet