fredag den 8. juli 2016

Halvårlig selvransagelse 2016.


Jeg har set flere videoer på BookTube og indlæg som dette hos diverse bogbloggere og jeg synes det kunne være en god ide lige at se på, hvordan de forskellige fortsæt for 2016 er gået indtil videre.

Goodreads Challenge
Jeg starter med min Goodreads Challenge, hvor det er gået rigtig godt. Jeg har læst 133 bøger ud af de 200 forventede. Det vil sige, at jeg er ca. 30 bøger forud og jeg regner helt sikkert med at nå målet inden årets udgang.

Månedlige læsetemaer
Mine læsetemaer er gået ganske godt, lige indtil denne måned, hvor jeg trængte til en lille sommerferie fra temaerne. Jeg har mange ideer til temaer og som I kan se er 2017 godt i gang med at blive fyldt ud og det er helt sikkert noget jeg gerne vil fortsætte med næste år. Men jeg tror, at jeg vil levne plads til mindst to måneders frilæsning i løbet af et år fremover.

2017 December:
November:
Oktober:
September
August:
Juli:
Juni:
Maj: Japan
April: Krimier og spændingsbøger
Marts: Vikinger
Februar: Historiske romaner
Januar: Pearl S. Buck

2016 

December: Harry Potter
November: Rusland
Oktober: Halloween-gys
September: Non-fiction
August: Novellesamlinger
Juli: Frilæsning (sommerferie)
Juni: Science Fiction
Maj: Britisk humor
April: Tro
Marts: Krimier og spændingsbøger
februar: Kærlighed og chick-lit
Januar: Serier og trilogier

#ReadMyOwndamnBooks- Challenge
Har ikke været videre succesfuld, jeg havde rent faktisk glemt, at det var noget jeg havde sat mig for at deltage i...

Der har været meget snak om det, at vise en masse bøger frem uden at få dem læst og det har jeg forsøgt at tage til mig og i mine indlæg om nye bøger, er jeg begyndt at tilføje links og strege bøger ud på boglisterne, efterhånden som jeg får dem læst, men det er helt sikkert et felt, hvor der er plads til forbedringer.

Bogvlogs
Jeg har i årets første seks måneder lavet to bogvlogs om måneden, en om nye bøger og en om bøger jeg vil læse i forbindelse med den kommende måneds læsetema.

Det har jeg været rigtig glad for at lave, jeg er ingen stjerne til det, men jeg hygger mig med det. Det er helt sikkert noget jeg vil fortsætte med, men her er der også plads til forbedringer, især med det tekniske.

Det årlige kinesiske-læsetema
Har udviklet sig til et "hvor mange kinesisk-relaterede bøger kan jeg købe"-udfordring og det er her jeg virkelig skal til at tage mig sammen og stoppe med at købe bøger og få læst nogen i stedet!

Jeg tror det kan hjælpe lidt, hvis jeg nedsætter antallet af læsetema bøger pr. måned, så der kan blive plads til de kinesiske udfoldelser også.

Deweys 24 Hour Readathon
Som skrevet var jeg allerede klar over at jeg ikke kunne deltage i april måneds Readathon, men jeg glæder mig allerede til det der kommer i efteråret.

Jeg er blevet ekstremt dårlig til at være social på andre blogge, så jeg tror jeg vil tage mig selv lidt i nakken og bruge det kommende Readathon, ikke bare til at læse en masse, men også være med i det sociale.

3 kommentarer:

  1. Rigtig godt gået med de 133 bøger!

    Jeg er utrolig spændt på din læsestak for oktober og november - gode temaer, og så kan det være, jeg kan hente inspiration til to emner, jeg gerne dykker dybere ned i :)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  2. Tak :)

    Jeg ved ikke med Halloween-temaet, der tror jeg du er lidt mere hardcore end jeg er. Så det kan være mine valg er lidt for blødsødne til dig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os nu se - jeg glæder mig til at se, hvad du vælger :-)

      Slet