mandag den 4. juli 2016

Opsummering Læsetema juni 2016. Science Fiction.

 
Sikke en fantastisk læsemåned! Science fiction har aldrig været en genre, som jeg har været særlig tiltrukket af. Måske mest fordi jeg altid har forbundet den med robotter og mærkelige rumvæsner langt ude i rummet.

Men jeg må sige at de romaner jeg har fået læst i løbet af ugen har spændt meget vidt og var mere alsidige end jeg havde forventet. Nogle af dem er jeg endda ikke helt sikker på går rent ind under genren.

Bøger
Deborah Install - A Robot in the Garden
Chris Beckett - Dark Eden og Mother of Eden
Danny Biltoft Davidsen - Destin, Seerkrystallen
Frank Herbert - Klit
Mette Bundgaard Laursen - Caldera-trilogien
Nnedi Okorafor - Who Fears Death
Jo Walton - Among Others

Lydbøger
Laline  Paull - The Bees
Orson Scott Card - Enders Strategi
Pierce Brown - Red Rising-trilogien

Jeg har valgt at annulleret mig læsetema i juli måned, som var Afrika og holde frilæsning i stedet. Jeg synes efterhånden jeg har så mange andre bøger, jeg rigtig gerne vil læse, men som jeg bliver nødt til at udsætte igen og igen på grund af læsetemaerne.

Så da jeg er mand i eget hus - eller kvinde for min egen blog eller hvad man nu siger, har jeg valgt at en måned med frilæsning er det der skal til.

God sommerferie til alle og god læselyst!

4 kommentarer:

  1. Rigtig god (læse)sommer :-)

    SvarSlet
  2. Det er fedt at læse, at du havde en god oplevelse med scifi. Det er en af mine yndlingsgenrer - og desværre også en, jeg får læst for lidt af, men det kan være, jeg skal gøre noget mere ved det ;-)

    God sommer!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altså sikker på at Among Others er lige noget for dig hvis du har læst meget sci fi, måske du kender og forstår flere af de mange titler og referencer der er i den :)

      Slet