fredag den 19. august 2016

Bøger jeg drømmer om #1.

Hvert år når jeg har søgt læsestof til mit Halloween-læstema er jeg stødt på forfatteren Susan Hill og hendes spøgelseshistorier, men jeg har aldrig fået læst nogen af dem. 

Nu er alle hendes korthistorier udkommet i en ny forlagsserie, med de flotteste forsider og jeg overvejer meget stærk om i år skal være året, hvor jeg endelig for læst noget fra hendes forfatterskab.

Er der nogen som har læst nogle af hendes historier og som måske kan komme med en anbefaling?

Susan Hill - The Travelling Bag , and other Ghostly Stories

From the foggy streets of Victorian London to the eerie perfection of 1950s suburbia, the everyday is invaded by the evil otherworldly in this unforgettable collection of new ghost stories from the author of The Woman in Black. 

In the title story, on a murky evening in a warmly lit club off St James, a bishop listens closely as a paranormal detective recounts his most memorable case, one whose horrifying denouement took place in that very building. 
In 'The Front Room', a devoutly Christian mother tries to protect her children from the evil influence of their grandmother, both when she is alive and when she is dead. A lonely boy finds a friend in 'Boy Number 21', but years later he is forced to question the nature of that friendship, and to ask whether ghosts can perish in fires. 

This is Susan Hill at her best, telling characteristically flesh-creeping and startling tales of thwarted ambition, terrifying revenge and supernatural stirrings that will leave readers wide-awake long into the night.

Bogen udkommer d. 29/9-2016

Overnaturlige og uforklarlige hændelser har altid vagt  min nysgerrighed. Jeg synes det er både dragende og frastødende på samme tid. I denne roman er det forholdet mellem krop og sjæl forfatteren udforsker. Den lyder helt vildt interessant og så er det også et fantastisk flot cover. 

Forfatteren har tidligere skrevet Rum, som handler om en mor og en dreng, der lever afsondret i fangeskab fra resten af verden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om anden paragraf i bogens beskrivelse, måske er en af de trælse spoilere man alt for ofte støder på og som er grunden til at jeg som regel lader være med at læse bogbeskrivelser. 

Emma Donoghue - The Wonder
An eleven-year-old girl stops eating, but remains miraculously alive and well. A nurse, sent to investigate whether she is a fraud, meets a journalist hungry for a story. Set in the Irish Midlands in the 1850s,

The Wonder - inspired by numerous European and North American cases of 'fasting girls' between the sixteenth century and the twentieth - is a psychological thriller about a child's murder threatening to happen in slow motion before our eyes. 

Pitting all the seductions of fundamentalism against sense and love, it is a searing examination of what nourishes us, body and soul.

Bogen udkommer d. 22/9-2016

(Tekst og billeder er taget fra Saxo.com)

5 kommentarer:

  1. Begge bøger er meget smukke! ♥

    Jeg har kun læst én bog af Susan Hill, og det var en fortsættelse af 'Rebecca' (der er skrevet af Daphne du Maurier). Hills bog var som sådan ikke dårlig, men den kunne på ingen måde måle sig med 'Rebecca', og derfor var jeg ikke særlig begejstret for den.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke, De er bare flotte begge to!

      Det kunne være jeg skulle prøve du Maurier først. Jeg har hørt meget godt om Rebecca :)

      Slet
  2. Jeg har læst "The Woman in Black" af Susan Hill, og det var rigtig fin læsning! Til tider var det som om, at forfatteren holdt lidt igen rent uhyggemæssigt, men det var stadig en god fortælling, der spillede på samtlige sanser. Så du kan godt glæde dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ny er jeg ikke til det meget uhyggelige, så det kan være det er lige noget for mig :)

      Slet
    2. Det er jeg egentlig heller ikke. Ellers bliver jeg bare typen, der ikke tør gå i bad, fordi jeg frygter, hvad der gemmer sig på den anden side af badeforhænget :D

      Slet