mandag den 1. august 2016

Opsummering: Frilæsning ( Afrika) Juli 2016.


Normalt viser jeg, i mine månedlige opsummeringsindlæg, kun de bøger jeg har læst i forbindelse med mine læsetemaer, men da læseteamet i juli var aflyst til fordel for frilæsning, viser jeg i dette indlæg alle de bøger jeg læste i løbet af  måneden.

Selv om jeg egentlig havde valgt at holde fri fra læsetemaet, som skulle have været Afrika, så blev det alligevel til et par bøger som passer med det tema. Det var:


Thorkild Hansens slave-trilogi, som jeg valgte at lytte som lydbog. Trilogien består af Slavernes Kyst, Slavernes skibe og Slavernes Øer.
NoViolet Bulawayo - Vi skal have nye navne
Tayie Selasi - Gå væk Ghana, Som jeg lyttede som anbefalelsesværdig engelsk lydbog på Mofibo.
Nnedi Okorafor - Kabu Kabu
Chris Cleave - Den anden hånd

Månedens andre bøger blev:

Geling Yan - The Flowers of War
Pierce Brown - Morning Star
Morten Howhy - Sator-koden
Rachel Simonson - Historien om Smukke Pige
Johann David Weiss - The Swiss Family Robinson
Poul Duedahl - Ondskabens øjne
Jørgen Lindgreen - Den røde kurér
Emma Donoghue - Rum
Eleanor H. Porter - Pollyanna
Val McDermid - Northanger Abbey
Carys Bray - The Museum of You
Charles M. Schulz - The Bumper Book of Peanuts
Eva Marie Fredensborg - Det hvide mørke
Lotte Dierner - Stilhed indefra
Helene Simonsen - Majorens sidste forelskelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar