fredag den 23. september 2016

Ugens bøger. 38-2016.


Jeg har valgt at lave lidt ændringer her på bloggen. Fremover vil der hver torsdag/fredag komme en lille video om de bøger jeg læser lige nu og de bøger jeg har planlagt at læse i den kommende uge.

Det er noget jeg har valgt for at give mig selv lidt frihed til at læse mere impulsivt. Fremover vil der heller ikke være indlæg med ugentlige opsummering, men jeg overvejer, om jeg vil lave en månedlig opsummering i stedet, der i så fald kommer til at se lidt anderledes ud end hidtil.



10 kommentarer:

  1. Uh! Swientys bøger slugte jeg råt. Meget spændende læsning om meget vigtig periode i dansk historie :-)

    Jeg glæder mig til at læse din anmeldelse af Throne of Glass. Jeg var personligt ikke særlig vild med serien og droppede den efter de to første bøger, men mange andre elsker serien, så jeg føler mig lidt udenfor :D


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, det er vildt spændende at læse om Sønderjyllands historie. Før jeg som tyveårig kom på højskole i Aabenraa havde jeg aldrig hørt om 1864, det er ikke rigtig noget vi gik op i på Bornholm, men jeg skal da love for at jeg meget hurtig forstod, hvor meget det betyder for sønderjyderne.

      Jeg håber inderligt at jeg kan lide Throne of Glass, nu da jeg har de første fire bøger...Indtil videre synes jeg den er okay, der har endnu ikke været nogen kærlighedstrekant, så jeg er optimist ;)

      Slet
  2. Jeg er så spændt på at hører hvad du syntes om Tom Buk-Swienty!

    - Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre og hvis jeg ser bort fra oplæseren, så synes det er helt vild interessant :)

      Slet
  3. Sikke mange spændende bøger! Lige et spørgsmål om noget helt andet. Nu ved jeg, at du har læst utrolig mange bøger om Kina. Jeg står og skal til Kina om en uge, og jeg ville i de forbindelse høre, om der var en særlig bog du ville anbefale? Jeg har ingen anelse om jeg ville kunne nå at skaffe den, men tænkte at jeg ville prøve at skaffe lidt litteratur om/fra Kina til at læse på turen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lyder det spændende at du skal til KIna! Nu er det jo over 20 år siden jeg var i Kina og der er sket en utrolig udvikling i landet siden jeg var der. Blandt andet tror jeg ikke længere man får konfiskeret sin Lonely Planet guidebog i tolden og synet af udlændinge får nok ikke længere folk til at stimle sammen og glo.

      Jeg kan anbefale Sneblomst og den hemmelige vifte af Lisa See, som handler om tiden før Mao, Forbudt kærlighed af Ai Mi om tiden under Mao og Beijing Love Story af Sami Sillanpää, som handler om Kina i 1990´erne. Three Souls af Janie Chang og Maleren fra Shanghai af Jennifer Cody Epstein er også skønne bøger.

      Slet
    2. Hvilke byer skal du besøge og hvor længe skal du være af sted?

      Slet
    3. Som bornholmer er jeg forbløffet over din manglende kendskab til 1864. Om ikke andet så fordi I selv smed svenskerne ud af jeres ø efter det danske tab af Skåne, Halland og Blekinge. Vi er glade for at have jer!

      Nyd Tom Buk-Swienty

      Slet
    4. Tak :) Jeg vil så sige, at jeg er kommet efter det ;) Men jo, da jeg første gang hørte 1864 nævnt i Aabenraa, der da jeg var først i tyverne for over tyve år siden, anede jeg stort set ikke hvad de snakkede om.

      Den meget mangelfulde og totalt kedelige historieundervisning vi fik i skolen, lagde åbenbart vægten på noget andet, jeg kan huske vi havde utrolig meget om ægyptologi. Måske var det der lærerens interesse lå ;)

      Så er det godt man selv kan læse op på sådanne vigtige emner :)

      Slet
  4. Tusind tak for dine anbefalinger :) Jeg vil se om jeg nå, at få nogle af dem med. Jeg skal besøge Beijing, Xi'an, Pingyao og Chengdu. Jeg tager afsted med min mor, og vi er afsted i 14 dage :) Jeg er meget spændt på turen, og glæder mig meget til at opleve en lille del af Kina!

    SvarSlet