torsdag den 1. september 2016

Opsummering Læsetema august 2016: Novellesamlinger


Læsetemaet i august måned var novellesamlinger og jeg havde fået samlet en lille bunke med meget forskellige historier og temaer, der blandt andet tog mig til Kina, Afrika og gennem forskellige intetsigende, ubehagelige og tankevækkende følelser og episoder i de følgende bøger:

Chimamanda Ngozi Adichie - Det du har om halsen
Lari Don - Girls, Goddesses´& Giants
Carys Bray - Sweet Home
Xinran - Kinas Døtre
Niels Knudsen - Alting i et andet lys
Oscar Wild - Stories for Children
Jennifer Egan - Emerald City

Lydbøger:

George R. R. Martin - Den herreløse ridder



Derudover fik jeg læst lidt i to samlinger, det var Let Me Tell You af Shirley Jackson. Den første halvdel af bogen er korte historier og noveller, hvoraf flere aldrig har været udgivet før. Det var rigtig gode historier, som jeg nød at læse og jeg kunne mærke at det er en forfatter jeg gerne vil læse mere af. Den efterfølgende halvdel af bogen var forskellige skriverier og essays og den del blev jeg slet ikke grebet af , så jeg valgte at ligge den fra mig.

Den anden var en samling af nogle af Ernest Hemingways noveller, her fik jeg kun læst et par stykker. Jeg har aldrig været særlig begejstret for Hemingway og måtte ligge den væk efter kort tid.


Andre læste bøger i august:

Jiang Rong - Wolf Totem
Betty Smith - A Tree Grows in Brooklyn
Alina Bronsky - Baba Dunja og kærligheden
Peter Verhelst - Hemmeligheden om nattergalens stemme
Sophie Schiller - Transfer Day
E. M. Forster - Howards End
Atticus Lish - Forberedelse til næste liv
Jan-Philipp Sendker - At høre hjertet slå og Hjertets stemme
Mhairi McFarlane - Fra og med dig 

Andre Lydbøger:

Lev Grossman - The Magicians
Gillian Flynn - kvinden der forsvandt ( indlæg følger)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar