lørdag den 22. oktober 2016

Dewey´s 24 Hour Read-A-Thon oktober 2016.


I dette indlæg vil løbende opsummere slagets gang i dette efterårs Read-A-Thon, som nævnt i min Ugens bøger-video, kan jeg ikke være med fra starten, da jeg sidder til Guldbryllupsfest, men jeg håber jeg kan få lidt læst hen over aftenen og ikke mindst søndag morgen.

Lørdag

20.40 
Jeg er nu kommet hjem fra et rigtig dejligt Guldbryllup med dans og god mad. Inden børnene skal i seng vil jeg læse lidt højt for dem af Maries krig af Claes Johansen og bagefter vil jeg  smide mig i sofaen med Alt bliver oplyst af Jonathan Safran Foer. Jeg påbegyndte bogen her i ugen og er ca. halvvejs.

23.02
Festen har taget temmelig meget på min energi og jeg kan mærke, at det ikke varer så længe inden øjnene lukker sig helt af sig selv, så jeg vil daffe ind i sengen og læse så længe jeg nu kan. Jeg mangler ikke så meget i Alt bliver oplyst, men jeg kan nok ikke holde mig vågen til at læse det hele. Jeg sætter vækkeuret til kl. 6. i morgen tidlig, så må jeg se om jeg kan indhente lidt.

Søndag

9.12
Jeg fik læst det sidste lille stykke af Alt bliver oplyst og det er godt nok en meget mærkelig bog. Jeg startede med at synes ret godt om den og så blev den bare mere og mere fjollet og underlig. Der kommer et indlæg om bogen en af de nærmeste dage.

Her til morgen startede jeg på The Woman in Black af Susan Hill, der er en spøgelseshistorie. Den er skrevet i starten af 1980´erne og her ca. 20 sider inde så tegner den til at blive en god læseoplevelse.

Lige nu er familien blevet færdig med morgenmaden og jeg vil i gang med ferievasketøjet med Frøken Peregrins hjem for sælsomme børn af Ransom Riggs i ørene.

12.38
Så er vi ved at have frokosten overstået, hele familien minus den yngste der er til fødselsdag, plus tre veninder har fået nachos og rugbrødsmadder, nok mest af det første...Men nu vil jeg fortsætte lidt med Frøken Peregrine som lydbog, mens jeg hygger med vasketøj og puslespil og inden den yngste skal hentes igen fra fødselsdag.

Jeg har fået læst lidt med hos de andre deltagere i Readathonen og jeg må sige jeg er meget imponeret, mange har fået læst både tre og fire bøger. Super godt gået og meget misundelsesværdigt.

21 kommentarer:

  1. Glæder mig til at følge med. God fornøjelse med festen :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var en dejlig fest, men jeg er lidt kvæstet nu, så det bliver nok ikke til så meget læsning inden øjnene de lukker sig :)

      Slet
  2. God læselyst når du får mulighed for at påbegynde læsningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Jeg begynder at blive lidt træt nu, så jeg må nok forsætte læsningen i morgen :)

      Slet
    2. Godnat! Jeg håber på, du vågner frisk op til en ny læsedag :D

      Slet
    3. Hvor er det fedt, du læser "The Woman in Black". Den har jeg også overvejet mange gange, så jeg glæder mig til at se, hvad du synes :)

      Slet
    4. Ja, frisk og frisk, men lidt læsning kan man vel altid klare :)

      Slet
  3. God fornøjelse når du kommer til bøgerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og forsat god læselyst til dig. Det bliver nok ikke til meget mere læsning i dag, så jeg forsætter i morgen

      Slet
  4. Øv, jeg har slet ikke fået med, at du også deltog søde Birgitte! <3

    God fornøjelse her i morgentimerne og jeg håber, at 'Peregrines' falder i din smag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver vist også kun noget halvt noget. Det er ikke sådan når livet kommer i vejen for læsningen :D

      Slet
    2. Nej, hvad bilder livet sig dog ind! :P
      Det er nu alligevel så fint og hyggeligt, at du fandt lidt tid til at være med. :-)

      Fortsat god dag!

      Slet
    3. Hæhæ, ja sådan kan de jo gå :) Jeg håber du havde et godt Readathon :)

      Slet
  5. Så dejligt, at du er med til at læse. Opdagede dig slet ikke i går - sorry!
    Glæder mig til, at høre, hvad du syntes om "The Woman in Black" :0).
    Og rigtig god læselyst til dig;0)

    SvarSlet
  6. Ja, det er som altid hyggeligt at følge med hos jer andre, men også lidt stressende, da jeg ikke har så meget tid til at læse selv.

    SvarSlet
  7. Dejligt at du til trods for en fest alligevel har mulighed for at deltage 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt læsning kan man vel altid finde tid til :)

      Slet
  8. Årh, 'The woman in black' vil jeg virkelig også gerne læse snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også længe gerne ville læse noget af Susan Hill, så nu skulle det være og valget faldt på The Woman in Black:)

      Slet
  9. The Woman in Black er jo en dejlig klassiker - håber du kan lide den :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes den lyder lovende indtil videre :)

      Slet