tirsdag den 20. december 2016

H. C. Andersens Kærlighedseventyr.

Bogen er et anmeldereksemplar fra Kristelig Dagblads Forlag.

I denne samling af nogle af H. C. Andersens eventyr, med forord af Benny Andersen, er temaet kærlighed. Mange forskellige former for kærlighed også den ulykkelige. Der er kendte såvel som , i hvert fald for mig, mere ukendte eventyr.

Jeg har aldrig været speciel vild med H. C. Andersen. Da jeg var barn fandt jeg mange af hans eventyr skræmmende, men efterhånden som jeg er blevet ældre, har jeg fået en hel ny forståelse for den verdenskendte dansker med det nogle gange temmelig dystre sindelag. Jeg har med andre ord lært at sætte pris på hans eventyr.

Jeg elsker Esben Hahnefelt Kristensens detaljerede og smukke illustrationer, som på alle måder underbygger den magiske stemning i eventyrene og danner en helhed. Tegningerne er utrolig detaljerige og der er masser at lægge mærke til og nyde.

Sidste år læste jeg samlingen af H. C. Andersens vintereventyr og lige som med kærlighedseventyrene, er der noget nyt og spændende ved at læse dem i en samling i stedet for enkeltvis. Jeg håber der komme flere bøger i serien.

Flot og stemningsfuld samling med skønne illustrationer.

Bogen får 5/5 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar