onsdag den 1. marts 2017

Boglisten marts 2017.

Boglisten er min liste over nye udgivelser på dansk, fra den pågældende måned, som jeg godt kunne tænke mig at læse på et tidspunkt. Med andre ord fungerer listen som min visuelle huskeseddel.
.


Sarah Winman - Et år med underfulde møder ( indlæg om bogen her)

Et år med underfulde møder foregår ude på landet i Cornwall lige efter 2. Verdenskrig. Den handler om venskabet mellem en gammel kvinde, der er ved livets afslutning og en ung soldat, der har svært ved at se meningen med at fortsætte livet.






Anthony Marra - Defenitionen på liv

I en lille landsby i Tjetjenien ser otteårige Hawa til frasit skjul i skoven, mens russiske soldater bortfører hendes far midt om nattenog sætter ild til hendes hjem. Da familiens nabo, den fallerede læge Akhmed,finder pigen mellem træerne med en blå kuffert i hånden, forstår han den fare, hun befinder sig i og tager hende med til hospitalet i den nærliggende by for at skjule hende dér.







Thomas Hettche - Påfugleøen ( indlæg om bogen her)

Påfugleøen i floden Havel ved Potsdam, tidligere tilflugtssted for kongerne af Preussen, blev i 1800-tallet omdannet til et kunstigt paradis af Peter Joseph Lenné og Karl Friedrich Schinkel med hjælp fra hofgartner Ferdinand Fintelmann. Her fandtes kænguruer og en løve, palmer og himmeltræer, en mand fra Sydhavet, en kæmpe, to dværge og en vaskeægte morian. Hele denne glemte verden vækker Thomas Hettche til live ved at sætte dværgen Marie i centrum.



Katrine Webb - Det forbudte barn ( opgivet)

Da den unge Rachel Weekes flytter til byen, får det rystende konsekvenser for både Alleyn-familien og mange andre i Bath. Med sit sandhedssøgende og ærlige væsen tvinger Rachel langsomt fortidens hemmeligheder ud af skyggerne. 










( Tekst og billeder er hentet på Saxo.com)
Der tages forbehold for ændrede udgivelsesdatoer

2 kommentarer:

  1. Jeg har også Et år med underfulde møder på min læseliste. Begyndte faktisk på den i nat, da jeg ikke kunne sove. Den virker virkelig spændende indtil videre! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lidt spændt på den, for jeg var ikke helt vild med Da Gud var en kanin, så det lyder godt at du kan lide den :)

      Slet