torsdag den 23. marts 2017

Gary D. Schmidt - Robert Frost

Digtsamlingen er købt på Saxo.com og er illustreret af danskeren Henri Sorensen/ Sørensen. Den er en del af en serie der hedder Poetry for Young People.

Robert Frost er en af de store amerikanske digtere. En stor del af sit liv var han bosiddende i New England og mange af hans digte beskriver naturen og årstidernes skiften.

Digtene i samlingen er delt op efter den årstid de beskriver og hver digt er indledt med en forklaring og små hentydninger til, hvad digtet handler om og hvad man skal lægge mærke til.

Nu er jeg ikke så god til at læse digte, hvilket helt sikkert skyldes at min læsehastighed er for høj til den type tekst, så jeg synes faktisk det var rart med lidt hjælp til at forstå digtene.

Illustrationerne er virkelig flotte og meget stemningsfulde. De passede perfekt til den rolige og skønne atmosfære digtene skaber.

En smuk og skøn digtsamling. Jeg kan se der findes flere bøger i serien, både med nye og ældre digtere, så som Maya Angelou, Emily Dickinson og Lewis Carroll, som jeg godt kunne se mig selv købe på et tidspunkt.

Jeg har valgt ikke at give samlingen stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar