lørdag den 29. april 2017

Dewey´s 24 Hour Read-a-Thon april 2017.


13.55
Readathon er næsten slut og jeg er faktisk lidt lettet, fordi jeg synes det har været et meget hektisk døgn. Jeg nåede ikke at få læst noget her mellem 13 og 14, da min datter på 10 år fandt på, at hun ville have flyttet rundt på sit værelse og så er det bedst, at der lige er en voksen til at styre slagets gang, så der ikke kommet til at stå noget foran døren eller vinduet.

Da jeg tilmeldte mig, vidste jeg godt at det måske ville blive lidt presset, da det var en weekend vi skulle rigtig meget i, men jeg havde nok ikke regnet med, at jeg var så træt lørdag aften, hvor jeg ellers havde planlagt at få læst mest.

Men pyt med det. Det var sjovt at være med og ikke mindst var det enormt hyggeligt at følge med på de andre deltageres blogge. Jeg har endda fundet et par nye bogbloggere at følge, så det var dejligt. Næste år kunne jeg måske godt tænke mig, at lave et indlæg med en liste over alle de deltagende blogge, for at have dem samlet et sted.

Til næste gang ( der er den 21. oktober) har jeg lært to vigtige ting: 1) Hele forberedelsesprocessen med at finde snacks og bøger til læselisten, er rigtig god motivering og en vigtig del af det, at få hjernen tunet ind og finde ro til at læse. Den del sprang jeg alt for let hen over denne gang. Og 2) Måske vigtigst af alt, er mere tunge bøger som Krig og fred IKKE Readathon egnet.


13.07
Så har læseklubben været her og vi har fået diskuteret I tider med aftagende lys af Eugen Ruge. En bog der virkelig kræver noget af sin læser, men en dejlig læseoplevelse, som der kommer en god diskussion ud af.

Nu vil jeg nyde den sidste times tids læsning i forhåbentlig fred og ro.

06.05
Klokken 22 måtte jeg overgive mig til søvnen, der kunne jeg bare ikke holde øjnene åbne længere. Jeg havde sat vækkeuret til klokken halv seks og har nu ligget og læst i en halvtimes tid. Nu vil jeg snuppe lidt Overnight Oats og læse lidt indtil jeg skal hente rundstykker til resten af familien klokken otte.

Jeg kan se på Instagram og rundt omkring på bloggene, at der er mange seje bognørder derude, der har holdt ud til langt ud på natten, hvor er det sejt!


19.32
Er det bare mig eller går tiden ikke usædvanlig hurtig i dag, jeg synes næsten ikke jeg har nået noget som helst. Men nu da aftensmaden er overstået, så har jeg besluttet at jeg vil gå i gang med den nye roman fra Mhairi McFarlane som hedder I det øjeblik var jeg din. Hun skriver godt og hendes bøger plejer at have en god humoristisk tone.  Jeg er stadig meget ramt af træthed og der skal nok en chai latte med ekstra kaffe mere til for, at jeg ikke skal gå i seng allerede klokken otte.


16.31
Efter jeg har spist de dejlige snacks på billedet og faldet i søvn til Krig og fred to gange, er jeg nu i gang med en chai latte og med at overveje om jeg skal droppe Krig og fred og så finde en lidt lettere bog, der måske kan holde mig vågen, indtil jeg skal i gang med aftensmaden.



15.12
Er lige vendt hjem fra en kold flyerstur på cykel. Nu skal jeg lige have lidt mad indenbords inden der skal gang i læsningen. Jeg har været en tur rundt på de andre blogge og kigge lidt og der er allerede nogen der er gået i gang med bog nummer to. Vildt!



13.47
Jeg er lige kommet hjem fra en lille tur til Klokkerholm, hvor min 10-årige datter har været af sted og spille to fodboldkampe ( de vandt dem begge, og dem der siger tab og vind med samme sind, har vist ikke rigtig forstået konceptet ved sport). Det var hundekoldt og jeg har bare lyst til at putte mig i sofaen med Krig og fred og en varm kop kakao. Men inden det kan lade sig gøre, skal jeg lige en tur ud med nogle flyers sammen med min datter på 13 år, der er avisbud. Så bogen og sofaen må vente lidt endnu.

God start til alle!

34 kommentarer:

  1. Svar
    1. Håber snart du finder dit læseflow :) Pas på ikke at stresse over det!

      Slet
    2. Tak skal du have og det går bedre nu med en anden bog.

      Slet
  2. God fornøjelse med læsningen - og god idé med bogskifte. Det går jo ikke, at du falder i søvn undervejs :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu prøver jeg i hvert fald den nye Mhairi McFarlane i stedet og håber det hjælper :)

      Slet
  3. Sikke et lækkert snackudvalg! Jeg skulle så meget have købt oliven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi jeg bliver også helt lækker sulten efter ting jeg ikke har, når jeg ser andre folks readathon fotos :D Det er lidt op og ned om jeg har lyst til oliven, men lige nu er de det bedste sammen med lidt feta og semi-dried tomater :)

      Slet
    2. Åh, McFarlane! <3 Jeg venter selv på at få bogen med posten, og jeg havde måske lidt håbet, at den ville nå at komme inden i går, så jeg kunne læse den, men sådan blev det ikke.

      Slet
    3. Det var lige den rigtige type bog og lige som med hendes andre bøger så flyver jeg lige igennem den :)

      Slet
  4. Ambitiøst at lægge ud med Krig og fred, men fantastisk at du gør det. Jeg kan dog godt forstå du har brug for en pause fra den. Fortsat god læselyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) Jeg tror jeg gemmer Krig og fred til i morgen tidlig, hvor jeg er lidt mere frisk ;)

      Slet
  5. Hvor er jeg glad for at det ikke kun er mig, der kæmper med træthed her på readathonets første dag. Jeg føler mig allerede bagud. Håber det fungerer for dig med at skifte bog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Som det ser ud lige nu så skal der en stor Chai latte med ekstra kaffe tilsat ( og jeg hader kaffe) for at jeg ikke skal gå i seng allerede klokken otte ;)

      Slet
  6. Rigtig god fornøjelse, søde Birgitte!
    Jeg er spændt på, om du fortsætter med 'Krig og fred', eller om du finder på noget andet spændende! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :9 Jeg har lagt Tolstoj på hylden for nu, men vil nok prøve ham igen i morgen tidlig. Jeg er stadig meget træt, men er gået i gang med Mhairi McFarlanes nye og det går en del bedre. Pøj Pøj til dig, når du er færdig med at feste :)

      Slet
    2. Åh, jeg har kun lige skimtet i den nye af McFarlane, men den virker SÅ god! Sikke et godt readathon-valg! :-)

      Slet
    3. Ærgerligt, at dit døgn har været så presset, men det har nu været hyggeligt at kigge lidt med herinde!

      God idé med en bloggerliste - det kan godt være lidt svært, at finde rundt til alle de deltagende blogs. :-)

      Slet
    4. Ja, nemlig jeg synes det er ærgerligt, hvis man glemmer nogen undervejs :)

      Slet
  7. Spekulerer på, om du stadig er oppe? :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte kaste håndklædet i ringen klokken 22, der kunne jeg ikke holde øjnene åbne længere. Hvad med dig? Hvor læne er har du holdt ud?

      Slet
    2. Jeg gik i seng kl. 00.00, da jeg skulle på arbejde i dag. Jeg vågnede dog i god tid inden, så jeg nåede at læse lidt, inden jeg stod op, ligesom jeg også fik læst på togturen.

      Jeg ser frem til efterårsudgaven, for jeg ikke skal arbejde om søndagen, så jeg kan være med til hele readathonen :-)


      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
    3. Vi må tage revanche næste gang. Jeg synes også det plejer at falde i forbindelse med efterårsferien, hvilket passer mig noget bedre :)

      Slet
  8. Hjalp kaffen? Håber at du får læst lidt! Ellers rigtig god læselyst til dig i morgen :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, tak jeg fik læst lidt, men måtte overgive mig til søvnen kl. 22, der kunne jeg bare ikke mere :)

      Slet
    2. Jeg har forsøgt at kommentere på din blog et par gange her til morgen, men den siger bare fejl.

      Men hvor er du sej at læse til klokken tre i nat, godt gået!

      Slet
  9. Rigtig god læseslutspurt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et forsinket tak :) Håber du havde et fantastisk læsedøgn!

      Slet
  10. Utroligt at du holdt så længe ud. Og rigtig god idé at lave en side med deltagende bloggere til næste readathon.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne have været bedre, men jeg må prøve at give den en skalle næste gang.

      Slet
  11. Undskyld jeg blander mig,de damer, men jeg undrer mig over, hvordan I får tid til at læse! Det må være et eksempel på den kvindelige form for den berømmede multitasking ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det er et spørgsmål om at prioritere læsningen, lige som nogen f.eks tager på golfbanen en dags tid, på lystfiskertur, eller måske løber et marathon, så har jeg fornemmelsen af at dem der ønsker det og har mulighed for det, tager et døgn ud af kalenderen til at læse så meget som mulig lige netop dette døgn.

      Slet
  12. Det lyder også til at have været et stramt program! Fedt at du kunne finde tid til at deltage alligevel, på trods af, udfordringerne :) Håber selv at kunne deltage til efteråret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forekommer mig at det readathon i oktober altid er lidt mere afslappet end det her om foråret, måske fordi det ligger i efterårsferien,hvor der er lidt mere ro på :) Håber du kan deltage, det ville være hyggeligt, men det er da heller ikke at kimse af sådan en tur til Paris, oh lala!

      Slet