onsdag den 26. april 2017

Læseliste til Dewey´s 24 Hour Read-a-Thon april 2017.

Jord-og sandstorm over Løkken

Så er det tid til den første af de to halvårlige Dewey´s Read-a-Thons den kommende weekend. Det er et internationalt tiltag, hvor dem der har lyst, læser så meget som muligt i 24 timer. Her i Danmark starter det kl. 14.00 lørdag d. 29.april og slutter altså 24 timer efter.

Jeg synes altid det er så hyggeligt at tænke på, at der rundt omkring i Danmark og ude i verden , sidder mennesker og læser på samme tid. Det er sjældent, at jeg kan afsætte et helt døgn kun til læsning, men i den udstrækning familiens aktiviteter tillader det, har jeg tænkt mig at deltage.

Meget passende får jeg besøg af læseklubben søndag formiddag, hvor vi skal diskutere I tider med aftagende lys af Eugen Ruge. Det kunne næsten ikke være mere passende med en bogdiskussion på sådan en dag.


Mit hovedmål denne gang, er at få læst så meget som muligt i sidste bind af Krig og fred af Lev Tolstoj. Nu har jeg været i gang med bogen siden januar og jeg kan godt mærke, at jeg bare gerne snart vil have den afsluttet. Indtil videre er jeg lidt ambivalent i forholdet til den. Noget synes jeg er rigtig godt og andet, især de kapitler der handler om Napoleons krigene, er lidt hårde at komme igennem.

Ellers vil jeg glæde mig til at følge med i de andre deltageres læsning, hvilket jeg synes er enormt hyggeligt og jeg er altid vildt imponeret over, hvor mange bøger nogen kan nå at læse på bare 24 timer. Jeg kan se der er mange, der har en læseliste på både fem og seks bøger.

Her på bloggen vil der komme et indlæg, der løbende vil blive opdateret, det vil sige, hvis der overhovedet bliver noget at skrive om.

Rigtig god læselyst til alle!


4 kommentarer:

  1. Ser frem til, at høre hvad du syntes om "Krig og fred". Det er jo noget af en voluminøs bog! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Især denne danske udgave, hvor samtalerne både står på fransk og dansk :) Men det er åbenbart en af de bøger, man skal læse - en af de store klassikere :)

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at følge med! Jeg har selv planer om at læse 'Krig og fred' i min sommerferie, men jeg gruer lidt for længden ;-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også været længe om at tage hul på den på grund af den intimiderende længde, men tænkte at hvis jeg delte den op i seks cirka lige store dele og afsatte 6 måneder til at få den læst ville det måske lykkes :)

      Slet