mandag den 20. april 2015

Bogkøb april 2015 (første del).

Jeg er kommet skrækkelig bagud, med at skrive om de bøger jeg har købt på det seneste. Jeg synes, jeg falder over det ene gode tilbud efter det andet, som jeg bare ikke kan sige nej til. Jeg har denne gang valgt, at dele indlægget op efter, hvor jeg har købt bøgerne, fordi det er det nemmeste.

I påskeferien havde boghandleren i Hirtshals valgt at fejre sit 25 års jubilæum med at give 30% rabat på de fleste af hans bøger. Det kunne jeg jo ikke sige nej til og jeg drog med hele familien og min søster på tur til Hirtshals, så mens min søn og mand gik på havnen og kiggede på fiskekuttere, så gik pigerne på shopping.

Desværre kunne jeg ikke rigtig finde nogen af bøgerne til 30%, der tiltalte mig, men  jeg fandt da Paulo Coehlo - Alef, Ib Michel - Sorte huller og Madeline Miller - Achilleus´sang, som alle tre var rester fra bogudsalget, der var sat yderligere ned med 50% og derfor kostede lige omkring en tyver stykket. Jeg fandt også Lauren Weisberger - Jagten på Harry Winston, som kun kostede 14,95 kr. og til slut blev det til min allerførste Stephen King bog, nemlig Joyland, som desværre allerede var nedsat til 199,- kr. og derfor ikke udløste yderligere rabat. Men jeg synes det var en fin høst jeg kom hjem med.

I den nyombyggede lokale Super Brugs har de i sidste uge haft flere bøger fra forlaget mellemgaard til tyve kroner stykket. Første gang jeg kom forbi bøgerne, fandt jeg følgende tre bøger, som jeg synes lød spændende: Ivar G. Jonsson - Kristian den rige, Jan Krohn - Kilderne i skoven og Mathilde Nærland - Se mig, skub mig, grib mig. Næste gang jeg kom forbi, faldt jeg for to bøger mere; Ivar G. Jonsson - Skumringsår og Hanne Trolle - Den som flaskehalsen peger på. Så alt i alt fik jeg altså hele fem bøger for bare 100,- kr. ( alle de ovennævnte bøger er givet væk).


Hos internet boghandlen Saxo, har jeg også gjort nogle fine køb denne måned. Jeg gennemgår tit de engelske bøger de har til 50% på deres lagersalg og det er ikke så sjældent jeg falder over spændende bøger. Denne gang blev det til Richard Adams - Watership Down, flot illustreret udgave, som jeg skal læse sammen med LæseKlubben, William Golding - Lord of the flies, i en 50th Anniversary udgave, der desværre var meget ridset og beskidt da den kom, George R.R. Martin - The Ice Dragon, en børneeventyrbog i Games of Thrones-stil og til slut Charlotte Brontë - Shirley til bare 19,- kr.


Fra tid til anden har jeg også købt brugte bøger gennem Saxo, men jeg synes generelt de er meget dyre, og så er det svært at vide hvilken stand bøgerne er i, når man ikke kan se og røre ved dem. Men fornylig var jeg så heldig, at finde tre bøger fra samme antikvariat og da de kom var de i perfekt stand. Det var, Alice Munro - En god kvindes kærlighed, Jean Kwok - Midt imellem, som jeg har fået anbefalet af Sascha fra bloggen Livet i dukkehuset og Ruth Ozeki - Tidens væsen, som jeg længe har kunnet tænke mig at læse.

Generelt synes jeg, at jeg i april har fået rigtig mange bøger på hylden for utrolig lidt penge og det er jeg da ganske tilfreds med.

4 kommentarer:

  1. Der er søreme mange gode bøger i de bunker! Lækker høst - især når der er så gode tilbud imellem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jeg er stor fan af billige bøger, dem kan jeg altså ikke sige nej til ;)

      Slet
  2. Smuk udgave af Watership Down :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, helt vildt smuk. Jeg har længe været på udkig efter en pæn udgave af den, så det var bare så heldigt, at den var til det halve af normal prisen :)

      Slet