fredag den 28. juli 2017

Copperfield i august.


Sidste år havde jeg slet ikke tid til at deltage i alle de mange fælleslæsninger der var i løbet af året. Derfor havde jeg sat mig for at i år 2017, ville jeg deltage i så mange som muligt ( i hvert fald af dem, hvor jeg var interesseret i at læse bogen). Men sjovt nok er jeg indtil videre ikke stødt på en eneste.

Jeg søgte derfor med lys og lygte blandt de andre bogbloggere efter nogen at læse sammen med og da Karina fra Crossing Journeys og Bente fra Trolderier spurgte om vi skulle læse en klassiker sammen, synes jeg det lød som en superhyggelig ide.

Vi blev hurtig enige om at det skulle være David Copperfield, som var Charles Dickens eget yndlings værk. Karina skal skrive afsluttende opgave om Charles Dickens, så jeg håber at der vil falde mange guldkorn af undervejs fra hendes side. Undervejs har Marit fra Bøgernes labyrint tilsluttet sig fælleslæsningen. Hun har arbejdet 40 år som bibliotekar og jeg er helt sikker på hun også har rigtig meget at byde ind med.

Det er en åben fælleslæsning, alle kan være med. Vi bruger #copperfieldiaugust på de socialemedier og man kan også være med på Facebookgruppen Copperfield i august, hvor vi løbende vil diskutere bogen.

Man kan enten læse i sit eget tempo eller følge den opdeling som Karina har foreslået, som er følgende:

Uge 31: Kapitel 1-12 (I-XII)
Uge 32: Kapitel 13-27 (XIII-XXVII)
Uge 33: Kapitel 28-43 (XXVIII-XLIII)
Uge 34: Kapitel 44-64 (XLIV-LXIV)

God læselyst til alle. Jeg glæder mig til at komme igang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar